با رعایت این نکات دوام آرایش تابستانی شما بیشتر می‌شود

شما هم جزء افرادی هستید که بدون آرایش جایی نمی‌روند؟! چطوری از آرایش‌تان در گرمای تابستان محافظت می‌کنید؟ هر فصلی نکات آرایشی خاص خود را می‌طلبد! با گرم شدن هوا و آمدن تابستان، آرایش کردن هم کمی متفاوت می‌شود. حتی اگر بهترین برندها را هم استفاده کنید، نمی‌توانید پوست صورتتان را متقاعد کنید که عرق نکند! یا به آرایش‌تان بگویید که با وجود گرما خراب نشود!

اگر از راهکارهای افزایش ماندگاری آرایش در تابستان استفاده نکنید ممکن است بعد از گذشت یک یا چند ساعت زیبایی آرایش صورت شما به کلی از بین برود. آب شدن و پخش شدن کرم پودر و ریزش آن، سیاهی زیر چشم بر اثر پخش شدن خط چشم، ریمل و یا سایه و ماسیده شدن پنکیک روی پوست از جمله مواردی هستند که با عرق کردن در هوای گرم اتفاق می‌افتند و باعث خراب شدن آرایش صورت شما می‌شوند.

با رعایت این نکات دوام آرایش تابستانی شما بیشتر می‌شود​
اما آیا چاره این مشکل، ترک آرایش است یا اینکه بهتر است باید و نبایدهای آرایش مخصوص تابستان را بدانیم؟ به همین منظور می‌خواهیم نکاتی را بیان کنیم که با رعایت آن‌ها دوام و ماندگاری آرایش تابستانی شما بیشتر شود. در این قسمت ۱۲ ترفند مهم را برای حفظ و ماندگاری بیشتر و بهتر آرایش و میکاپ در روزهای گرم تابستان به شما معرفی میکنیم تا با بهره گیری از آنها حتی در هوای گرم تابستان هم جذاب و زیبا به نظر برسید.

فهرست محتوا

۱- شستشوی صورت با آب سرد

در فصل تابستان پوست در اثر گرما کمی شل می‌شود. به همین دلیل بهتر است که قبل از میکاپ کردن، صورتتان را با آب سرد بشویید. این کار باعث می‌شود پوست شما تازه‌تر شود، شادابی بیشتری داشته باشد و دیرتر دچار تعرق شود. در نتیجه دچار چربی کمتری نیز در در طول روز خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید پوست هرچه چرب‌تر باشد، میکاپ صورت راحت‌تر و سریع‌تر خراب می‌شود.
شستشوی صورت با آب سرد​

دریافت نوبت آنلاین

رزرو آنلاین وقت با گوشی، تبلت، و لپ تاپ در هر زمان و هر کجا که هستین.
کافیه اینجا کلیک کنین و وقتتون رو به صورت آنلاین هر ساعت از شبانه روز که خواستین رزرو کنین.

۲- پاکسازی و لایه‌برداری صورت

پاکسازی و لایه‌برداری صورت
در فصل گرم تابستان بیشتر از سایر فصول به پاکسازی و لایه‌برداری پوست صورتتان اهمیت دهید. این کار باعث می‌شود منافذ پوست شما به طورکامل باز شود و آلودگی از آن‌ها خارج شود. بسته شدن منافذ پوستی و وجود آلودگی در آن‌ها باعث هرچه چرب‌تر شدن پوست می‌شود و در پی آن از ماندگاری آرایش تابستانی شما کاسته شده، دوام خود را از دست می‌دهد و میکاپ صورتتان زودتر خراب می‌شود‌‌.

۳- استفاده از ضدآفتاب

استفاده از ضدآفتاب در هر فصلی و در هر نوع هوایی واجب است اما اهمیت این موضوع در فصل تابستان نسبت به سایر فصل‌ها دوچندان می‌شود. ضدآفتاب نه تنها از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند، بلکه رطوبت مورد نیاز پوست شما را نیز تأمین می‌کند. این روزها ضدآفتاب‌ها به صورت متنوعی مانند کرم، پودر و اسپری در دسترسند و هرکس متناسب با نیاز و سلیقه‌ای که دارد و با توجه به شناختی که از پوست خود دارد، می‌تواند هرکدام را که حس بهتری به او می‌دهد، تهیه کند و به کار ببرد‌. فراموش نشود که هر دو ساعت یک‌ بار باید ضد آفتاب را تجدید کنید تا تأثیرش از بین نرود.
استفاده از ضدآفتاب​

۴- استفاده از محصولات فاقد چربی

استفاده از محصولات فاقد چربی​
به شما پیشنهاد می‌کنیم که به طور مرتب خودتان را مقید کنید که هر صبح از کرم‌های مرطوب‌کننده فاقد چربی استفاده کنید تا آن میزان رطوبتی که پوست صورت شما احتیاج دارد، تأمین شود. همچنین بهتر است کرم‌پودرهایی را انتخاب کنید که چربی ندارند. آرایش صورت با به کارگیری محصولات بدون چربی باعث می‌شود که پوست شما در طول روز کمتر چرب و براق شود و در نتیجه در گرمای فصل تابستان که بیشتر عرق می‌کنید، کمتر آرایش‌تان خراب شود و میکاپ تابستانی شما دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

خدمات صورت سالن زیبائی نورژا

برای آشنایی بیشتر با همه خدمات صورت در سالن نورژا اینجا کلیک کنید:

۵- استفاده از محصولات آرایشی کمتر

استفاده از ضدآفتاب در هر فصلی و در هر نوع هوایی واجب است اما اهمیت این موضوع در فصل تابستان نسبت به سایر فصل‌ها دوچندان می‌شود. ضدآفتاب نه تنها از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند، بلکه رطوبت مورد نیاز پوست شما را نیز تأمین می‌کند. این روزها ضدآفتاب‌ها به صورت متنوعی مانند کرم، پودر و اسپری در دسترسند و هرکس متناسب با نیاز و سلیقه‌ای که دارد و با توجه به شناختی که از پوست خود دارد، می‌تواند هرکدام را که حس بهتری به او می‌دهد، تهیه کند و به کار ببرد‌. فراموش نشود که هر دو ساعت یک‌ بار باید ضد آفتاب را تجدید کنید تا تأثیرش از بین نرود.
استفاده از محصولات آرایشی کمتر

۶- استفاده از رژ گونه‌های مایع

استفاده از رژ گونه‌های مایع​

در فصل گرم سال بهتر است برای دوام و ماندگاری هرچه بیشتر آرایش تابستانی، به جای رژ گونه‌های پودری از یک لایه‌ سبک از رژ گونه‌های مایع استفاده کنید‌. رژ گونه‌های پودری با کمترین میزان تعرق روی پوست ریزش می‌کنند و باعث ایجاد لکه‌های پوستی می‌شوند. مگر اینکه از پرایمر خوبی استفاده کنید و لایه زیرین رژ گونه را مقاوم‌تر کنید تا این اتفاق نیافتد.

۷- استفاده از اسپری فیکساتور

اگرچه استفاده از اسپری‌های فیکساتور را برای آرایش روزانه پیشنهاد نمی‌کنیم اما به هرحال به عنوان آخرین اقدام برای اینکه آرایش تابستانی شما مدت زمان بیشتری روی صورتتان بماند و بتواند دوام بیشتری داشته باشد، می‌توانیم به انواع اسپری‌های تثبیت کننده و فیکساتور نیز اشاره کنیم. اسپری‌های فیکساتور در تنوع بالا در بازار موجودند و هرکسی می‌تواند متناسب با پوست خودش از مناسب‌ترین محصول برای فیکس کردن آرایش و ماندگاری بیشتر میکاپ صورتش آن را انتخاب و تهیه کند.

استفاده از اسپری فیکساتور​

۸- انتخاب آرایش مات و استفاده نکردن از محصولات آرایشی براق

انتخاب آرایش مات و استفاده نکردن از محصولات آرایشی براق​
در نظر بگیرید که پوست شما در فصل تابستان به علت گرمای زیاد دچار تعرق می‌شود و رطوبت روی سطح پوست بیشتر و در نتیجه پوست به خودی خود براق‌تر به نظر می‌آید. به همین علت بهتر است با وجود اینکه لوازم آرایشی براق جذابیت و درخشندگی بیشتری دارند، اما تا حد امکان در تابستان مصرف نکنید یا کمترین میزان استفاده را داشته باشید. در آب و هوای گرم و در فصل تابستان آرایش مات گزینه بهتر و مناسب‌تری نسبت به آرایش براق برای شماست.

آشنایی با بیشتر با آرایشگاه نورژا

سالن زیبایی نورژا در محدوده کریم خان و میدان ولیعصر تهران می باشد با ارائه جدید ترین و بهترین خدمات آرایشی در محیطی مدرن

‌۹- استفاده از پرایمر مخصوص چشم به جای کرم دور چشم

اگر در آرایش صورتتان از سایه استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود در روزهای گرم سال برای اینکه دوام و ماندگاری سایه روی پلک بیشتر شود، به جای اینکه از کرم‌های دور چشم استفاده کنید از پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید. پرایمر مخصوص چشم با ایجاد یک زیرساخت محکم و پایدار به دوام سایه‌های پودری کمک می‌کند.
با رعایت این نکات دوام آرایش تابستانی شما بیشتر می‌شود
استفاده از پرایمر مخصوص چشم به جای کرم دور چشم

۱۰- استفاده از بالم‌های رنگی به جای رژ لب

استفاده از بالم‌های رنگی به جای رژ لب​
بالم‌های رنگی لب به علت سبکی و خاصیت رطوبت‌زایی انتخاب بهتری نسبت به رژلب‌های سنگین و چرب برای لب‌های شما در فصل گرم تابستان است و از خشک شدن لب‌های شما هم جلوگیری می‌کنند به همین خاطر دیگر نگران خشک شدن لب و خراب شدن آرایش آن نخواهید بود‌.

۱۱- استفاده از محصولات آرایشی ضدآب

ضمن رعایت همه نکات گفته شده یکی از روش‌های دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا آرایش تابستانی شما مدت زمان بیشتری روی صورتتان خوب و بدون نقص بماند استفاده از محصولات آرایشی ضدآب مخصوصاً ریمل‌ها و خط چشم‌های ضدآب است که دیگر با تعرق خطر پخش شدن و ریزش را ندارند.
استفاده از برانزرهای پودری

۱۲- استفاده از برانزرهای پودری

استفاده از برانزرهای پودری
در اکثر میکاپ‌های تابستانه برای جذابیت بیشتر و اضافه کردن اندکی رنگ گرم به چهره از برانزر استفاده می‌شود. به یاد داشته باشید که بهتر است از برانزرهای پودری که انتخاب مناسب‌تری هستند، استفاده کنید که در گرمای فصل تابستان، کمتر روی سطح پوست جابه‌جا می‌شود.

آنچه که واضح است در تابستان به علت تعرق زیاد و چرب شدن پوست آرایش صورت نسبت به سایر اوقات که پوست کمتر عرق می‌کند و دچار رطوبت و چربی نمی‌شود، دوام کمتری دارد و به‌طور کلی انتخاب آرایش کمتر و سبک‌تر بهتر است.

ما تمام سعیمان را کردیم تا در اینجا با تأکید به رعایت تمامی این نکات گفته شده، شما را دعوت کنیم که با شستشوی صحیح، پاکسازی مناسب و استفاده از محصولات آرایشی متناسب و مرغوب، به شیوه درست و بدون زیاده‌روی، با پوستتان مهربان‌ باشید و از میکاپ صورتتان در فصل تابستان، مدت زمان بیشتری لذت ببرید. یادتان باشد که در کل استفاده از محصولات آرایشی پودری با زیرسازی مقاومی که پرایمر ایجاد می‌کند، برای شرایطی مثل تابستان که گرما و رطوبت بسیار زیاد است و احتمال تعریق حتمی است، انتخاب بهتری نسبت به مدل‌های کرمی و مایع آن‌ها هستند.

اگر شما هم شیوه مفید دیگری را برای افزایش ماندگاری آرایش تابستانی سراغ دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

با رعایت این نکات دوام آرایش تابستانی شما بیشتر می‌شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن