اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس صورت؟

داشتن پوستی صاف و بدون مو همیشه برای ما خانم‌ها خواسته‌ مهم و با اهمیتی بوده و است. از آنجایی که صورت ما بیشترین ارتباط را با دنیای بیرون دارد و همیشه در معرض دید است، اصلاح مو صورت و رها شدن از شر موهای زائد و ناخواسته‌ی آن برای رسیدن به این هدف از اهمیت بیشتری برخوردار است. روش‌های مختلفی برای این کار مثل لیزر، استفاده از کرم مو بر، اصلاح صورت با تیغ، وکس صورت و بند زدن (انداختن) مرسوم است.

اما این‌بار می‌خواهیم به طور خاص به دو روش غیردائمی و پر طرفدار وکس صورت و بند انداختن بپردازیم تا با بررسی مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها بتوانیم پاسخ این سوال که اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس را دریابیم و بفهمیم بهتر است برای پوست صورتمان از کدام روش استفاده کنیم.

فهرست محتوا

وکس صورت و بند صورت

تخفیف ویژه مزونیدلینگ

تخفیف ۳۰ درصدی زمستانه مزونیدلینگ و فیشیال صورت در سالن زیبایی نورژا

وکس و بند زدن دوتا از رایج‌ترین و ایمن‌‌ترین روش‌های رفع موهای زائد صورتند. اگرچه هردوی آن‌ها در دسته‌بندی روش‌های غیر دائمی قرار می‌گیرند اما با این وجود نسبت به اصلاح صورت از طریق شیو کردن پرطرف‌دارترند و فرد را برای مدت زمان بیشتری از موهای ناخواسته‌اش دور نگه می‌دارند.

وکس صورت از موم‌‌های گرم شده تشکیل شده است. موم را روی پوست صورت و در جهت رویش موها قرار می‌دهند و در جهت خلاف آن می کشند و به این ترتیب موها از فولیکول مو در پوست جدا می‌شوند. وکس همان‌طور که موها را می‌کند، همراه با آن لایه‌ بالایی سلول‌های خشک و مرده پوست را نیز از بین می‌برد و پوست به مراتب نرم‌تر و لطیف‌تر می‌شود.

وکس صورت و بند صورت
وکس صورت

در بند انداختن که یکی از روش‌های قدیمی حذف موهای زائد است، موها بین نخی که از جنس پنبه است، گیر می‌کنند و هر تار مو از ریشه بیرون کشیده می‌شود. در این روش با هربار کشیدن بند روی پوست، یک ردیف از موها به طور کامل از پوست صورت جدا می‌شوند. 

بند صورت

اگر برای انجام اصلاح صورت و ابرو خود به دنبال آرایشگاهی در محدوده کریم خان تهران می‌گردید، ما به شما سالن زیبایی نورژا را پیشنهاد می‌کنیم. برای رزرو نوبت از اینجا اقدام کنید:

دریافت نوبت آنلاین وکس صورت

رزرو آنلاین وقت با گوشی، تبلت، و لپ تاپ در هر زمان و هر کجا که هستین.
کافیه اینجا کلیک کنین و وقتتون رو به صورت آنلاین هر ساعت از شبانه روز که خواستین رزرو کنین.

خوبی‌ها و بدی‌های‌ وکس صورت

مزایای وکس صورت

  • یکی از خوبی‌های وکس این است که هیچ آلرژی رایجی ندارد و اگر توسط یک فرد متخصص انجام شود آثار قرمزی روی پوست افراد حساس هم بسیار کم خواهد بود.
  • در مقایسه با بند که یک روش سنتی اصلاح موی صورت محسوب می‌‌شود، وکس روش مدرنی است که انواع مختلفی مانند شمع، جلبک دریایی و … دارد. وکس صورت به علت لایه‌برداری ضمنی که در حین آن از سطح پوست انجام می‌شود، پاکسازی لایه بیرونی پوست صورت را که در معرض آلودگی‌های زیادی قرار دارد، منجر می‌شود و پوست را بسیار شفاف و درخشان می‌کند.
  • وکس صورت آسیب‌هایی مانند بریدگی یا گرفته شدن پوست توسط بند را ندارد. برخلاف بند زدن که ممکن است پوست بین گره‌های نخ گیر کند و آسیب ببیند، در روش موزدایی صورت با وکس هیچ بریدگی و خراشی روی پوست ایجاد نمی‌شود و اگر از دسته‌ کسانی که پوست حساسی دارند، نباشید به ندرت اتفاق می‌افتد که کوچکترین اثری از کبودی روی پوست ظاهر شود.
  • اگر بخواهیم بند انداختن و وکس صورت را از لحاظ دوام با هم مقایسه کنیم، می‌توان گفت که بسته به جنس و چرخه رشد مو هر فرد، نتیجه مو‌زدایی وکس معمولا بیش از دو هفته دوام می‌آورد و رشد مجدداً موها به کندی انجام می‌شود.
  • پوشش‌دهی وکس نسبت به بند بیشتر است. یعنی هربار با انجام وکس صورت علاوه بر اینکه مقدار بیشتری موی زائد نسبت به بند زدن از بین می‌رود، کرک‌های صورت نیز برداشته شده و باعث باز شدن رنگ صورت و روشن‌تر شدن پوست می‌شود.
  • وقتی صورتتان را وکس میکنید، می‌توانید امیدوار باشید که بعد از هر جلسه، موها نازک‌تر و با تراکم کمتری رشد خواهند کرد. به دلیل کندن موها از ریشه، فولکیول‌های مو در طی زمان ضعیف‌تر شده و موها با ضخامت کمتری رشد می‌کنند.
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟
معایب وکس صورت
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟

معایب وکس صورت

  • از آنجایی که پوست صورت نسبتا نازک و حساس است حتی باکیفیت‌ترین وکس‌ها هم می‌توانند باعث تحریک، سوزش و قرمزی پوست شوند. البته بروز این عوارض طبیعی است و معمولا در عرض چند ساعت بر طرف می‌شود.
  • اگر هنگام استفاده از موم داغ روی صورت، دمای آن زیاد باشد امکان دارد پوست آسیب بیند. روش نادرست استفاده از وکس صورت می‌تواند باعث تحریک یا سوزاندن پوست شود.
  • وکس صورت معمولا با کمی درد همراه است. البته میزان درد به آستانه تحمل شما، مقدار مو و نواحی مورد وکس بستگی دارد. مثلاً احتمال دارد که در بالای لب بیشتر از چانه احساس درد کنید.
  • به علت کششی که در حین انجام این روش اتفاق می‌افتد ممکن است تا حدی پوست را در دراز مدت شل کند. به همین علت به خانم‌هایی که سنشان بیشتر است کمتر این روش را پیشنهاد می‌کنیم.
  • پس از انجام وکس پوست صورت نسبت به آفتاب و اشعه‌های خورشید حساس‌تر می‌شود. دلیل این امر هم لایه برداری است که توسط آن صورت می‌گیرد. بنابراین سعی کنید بعد از وکس پوست صورت خود را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟

خدمات صورت سالن زیبائی نورژا

برای آشنایی بیشتر با سایر خدمات صورت در سالن نورژا اینجا کلیک کنید:

خوبی‌ها و بدی‌های بند انداختن

مزایای بند انداختن

  • برای افرادی که پوستشان به قدری حساس و نازک است که مویرگ‌های ظریف زیر پوست را می‌توان مشاهده کرد، بند زدن پیشنهاد بهتری است تا از پارگی و آسیب مویرگ‌ها جلوگیری شود.
  • بند انداختن دقت بیشتری دارد و برای پوست‌های نازک و ظریف روشی ایمن‌تر است.‌
  • بند به علت ظرافتی که در مدل کارکرد خود دارد می‌تواند به راحتی در جاهای باریک و سطح‌های کوچک پوست قرار بگیرد و حتی موهای بسیار کوتاهی که وکس و اپیلاسیون نمی‌توانند آن‌ها را از پوست جدا کنند، بیرون بکشد.
  • بند زدن به علت اینکه دقت بیشتری دارد معمولاً روشی است که خانم‌ها برای فرم‌دهی و شکل دادن ابروهای خود به سراغ آن می‌روند. در آرایش ابرو با استفاده از بند می‌توان موهای ریز و کوتاه ناحیه بالایی و پایینی ابرو را در کوتاه‌ترین زمان و با دقت بالایی جدا کرد و ابروهای زیبا، مرتب و خوش‌فرمی را ایجاد کرد.
  • آنچه که باعث می‌شود بند با وجود روش‌های مختلفی که برای موزدایی و از بین بردن موهای زائد صورت وجود دارد، همچنان پرطرف‌دار باشد سریع بودن کل فرآیند، ارزان بودنش، عدم استفاده از مواد شیمیایی، امکان جداسازی و کندن کوتاه‌ترین موها از سطح پوست و دقت بالای آن است. ضمن اینکه پوست را دچار تورم نمی‌کند.
  • از مزایای مهم اصلاح صورت به روش بند زدن سرعت بالای آن است. کل فرایند حذف موهای زائد از طریق بند انداختن برای کسانی که کم‌ مو هستند در کمتر از پنج دقیقه و در مورد کسانی که بسیار پرمو هستند نهایتاً در عرض پانزده دقیقه انجام می‌شود.
  • این روش در عین حال که سریع است از لحاظ ماندگاری حذف موها نیز خوب عمل می‌کند و حدود دو هفته زمان می‌برد تا مجددا موها رشد کنند و نیاز به اصلاح مجدد آن‌ها شود.
  • یکی دیگر از دلایل محبوبیت بند زدن برای از بین بردن موهای زائد در بین خانم‌ها مقرون به صرفه بودن این روش نسبت به سایر روش‌ها است‌. بند زدن روشی بسیار ارزان است و برای انجام آن نیاز به صرف هزینه خاصی نیست.
  • همچنین بند انداختن به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی برای آن‌هایی که دچار نفس‌تنگی هستند یا نسبت به بوی مواد شیمیای مختلف ممکن است واکنش‌های آلرژیک داشته باشند روشی ایمن و بی‌خطر محسوب می‌شود.
  • این مدل طراحی ناخن برای مواقعی که دوست دارید از چند رنگ لاک ناخن استفاده کنید گزینه مناسبی است و باعث می‌شود تا رنگ ناخن‌ها خیلی زیباتر از حالت معمولی دیده شود. طراحی آمبره ناخن بسیار تنوع پذیر است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، ترکیب رنگ مورد علاقه خود را بر اساس رنگ سال ۱۴۰۱ انتخاب کنید. در ادامه هم نمونه‌های خیلی خاص و زیبا رو آماده کردیم که می‌توانید از آنها برای زیباتر شدن ناخن‌هایتان استفاده کنید.
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟
اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟

معایب بند انداختن

  • بند انداختن برای افرادی که پوستشان مستعد آکنه و جوش است خیلی توصیه نمی‌شود‌. چون ممکن است با بند انداختن باعث تحریک بیشتر جوش‌ها و آکنه‌ها شویم. همچنین دیده شده در برخی از افراد که پوست حساس‌تری دارند، رنگ‌دانه‌های پوست دچار تغییر می‌شوند.
  • بند زدن فقط در سطوح مسطح پوست صورت که آرایشگر می تواند با نخ کار کند، بهترین تاثیر را دارد. در مورد سطوح ناهموار یا دارای انحنا مانند اطراف پره‌های بینی نمی‌تواند به خوبی عمل کند.
  • اگر شما پوست به شدت حساسی دارید، حتی نخ هم می تواند مشکلاتی برایتان ایجاد کند و سبب خارش، سرخی و التهاب پوست شما شود.
  • بند انداختن می‌تواند دردناک باشد. به طور کلی کندن مو در یک منطقه از بدن موجب می‌شود که پوست آن منطقه حساس شده و درد بگیرد.
  • در طول و بعد از بند انداختن، احتمال اینکه اشک از چشمانتان سرازیر شود، وجود دارد. علت آن هم تحریک شدن برخی از عصب‌های صورت است که ریزش اشک به طور غیر ارادی را به همراه دارد.

آشنایی با بیشتر با آرایشگاه نورژا

سالن زیبایی نورژا در محدوده کریم خان و میدان ولیعصر تهران می باشد با ارائه جدید ترین و بهترین خدمات آرایشی در محیطی مدرن

بند یا وکس صورت؟ کدام یک بهتر است؟

همانطور که گفتیم، بند انداختن و وکس دو روش رایج و ایمن برای رفع موهای زائد صورت هستند. اگرچه هر دوی این روش‌ها در دسته حذف نیمه دائمی موها قرار دارند، اما شیوه انجام آنها به طور کلی متفاوت است. از طرفی پوست افراد با هم متفاوت است، برای انتخاب بهترین روش، جهت از بین بردن موهای زائد شناخت هرچه بهتر پوستمان بهترین کمک است. پوست برخی از ما نسبت به سایرین حساس‌تر است اما این موضوع نمی‌تواند دلیلی باشد که از حذف موهای زائد صورتمان اجتناب کنیم‌. با توجه به مزایا و معایب هر کدام از روش‌ها بسته به نوع و میزان حساسیت پوستتان می توانید برای اصلاح صورت خود از بین وکس یا بند یکی را انتخاب کنید.

اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟

آنچه در این مقاله گفته شد

وکس و بند هر دو از روش‌های متداول و مرسومی هستند که برای رفع غیردائمی موهای ناخواسته و اضافی صورت بسیار پرطرف‌دار هستند و  هر کدام دارای مزیت‌هایی هستند که با توجه به شرایط پوستی متفاوت هر فرد می‌تواند بهترین انتخاب باشد و اگر توسط متخصص و فردی با تجربه صورت بگیرند، می‌توانند بدون آسیب باشند.

در هردوی آن‌ها موها کنده می‌شود و بسته به اینکه برای هر فرد ظرافت مهم است یا لایه‌برداری و اینکه پوست صورت چقدر حساس است و نازکی پوست و نوع حساسیت پوست صورت هر فرد چگونه است، انتخاب‌ها می‌تواند متفاوت باشند.

امیدواریم که با بیان این مطالب توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ دهیم. نظرات و سوالات خود را در خصوص اصلاح صورت با این دو روش برای ما ارسال کنید تا در اولین فرصت توسط کارشناسان سالن زیبایی نورژا به شما پاسخ داده شود

اصلاح صورت با بند بهتر است یا وکس؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن