مواد کراتین خوب چه ویژگی هایی داره

امروزه با توجه به محبوبیت صافی و احیا مو ها و ورود برندهای مختلف در زمینه کراتین و احیا شاید برای شما هم سوال باشد که کراتین مو چیست و بهترین مواد کراتین مو و صافی چه ویژگی هایی دارند یا بهترین برند برای صافی و احیا مو چیست. اگر تا پایان این مقاله همراه ما باشید، به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

کراتین مو چیست؟

کراتین نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به حفظ و استحکام مو، ناخن و عضلات کمک بسیاری می کند. کراتین موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی به طور معمول از شاخ، پر و موی حیوانات تامین می شود.از آنجا که کراتین عنصر ساختاری موهای شما است، مکمل‌ها، محصولات و روش‌های درمانی کراتین می‌توانند به تقویت موهای شما کمک کرده و باعث زیبایی موهای شما شوند.

به همین دلیل است که مواد کراتین باعث درخشندگی و نرمی موهای شما می شود و این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که کوتیکول های مو این پروتئین را جذب می کنند. اثر و براقیت کراتین روی مو بستگی به روش انجام و برند سازنده آن دارد.

مواد کراتین خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین نکته ای که در کراتینه کردن مو وجود دارد شناخت ویژگی های مثبت و منفی هر برند است اما باور غلطی که به طور معمول بین کسانی که در لاین صافی و احیا فعالیت دارند وجود دارد این است که می توانند تنها با شناخت یک محصول کراتین خوب به نتیجه دلخواه در همه تایپ های مو ( موهای طبیعی، رنگ شده، دکلره شده و آسیب دیده) برسند. در حالیکه حتی در برندهای معروف و شناخته شده نیز انواع مختلفی از مواد صافی و احیا وجود دارد که هرکدام از این ها برای نوع خاصی از مو به کار می روند. در ادامه ۵ ویژگی مواد کراتین خوب را باهم بررسی خواهیم کرد.

۱.بدون فرمالدهید و آلدهید باشد

شاید اولین موردی که همه جا و در تمامی مطالب موجود در رابطه با ویژگی های مواد کراتین خوب ببینید، این است که مواد کراتین خوب باید بدون فرمالدهید و آلدهید باشند و این سوال برایتان مطرح شده باشد که فرمالدهید چیست؟

فرمالدهید ساده ترین آلدهید شناخته شده ای است که در سال ۱۸۵۹ میلادی معرفی شد. مصرف زیاد این ماده در محصولات آرایشی و بهداشتی می تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد. در دمای معمول، فرمالدهید خالص یک گاز بدبو، بی‌رنگ است و در مواد صافی و احیا باعث ایجاد گاز های مضر و سمی در طول زمان اتوکشی می شود و می تواند سلامت تمام افرادی که آن را استنشاق می کنند را به خطر بیندازد.

برخی از عوارض طولانی مدت استنشاق آن عبارت است از:

  • سرفه شدید
  • تهوع
  • سوزش و اشک چشم
  • سوزش بینی و گلو
  • تحریک پوست
  • خس خس سینه

توجه داشته باشید که فرمالدهید با نام های مختلفی بر روی محصولات آرایشی بهداشتی و … ذکر می شود بنابراین باید نهایت دقت را در تهیه مواد مورد نظر خود داشته باشید.

۲.ماندگاری بالایی داشته باشد

یکی از نکات مهم در احیا و صافی مو این است که مواد مصرفی شما ماندگاری بالایی داشته باشند. البته ماندگاری مواد کراتین خوب هم بستگی به عوامل زیادی دارد اما بهترین مواد کراتین باید ماندگاری حداقل ۶ ماهه را دارا باشند.برخی از عواملی که باعث بیشتر شدن ماندگاری صافی مو می شوند عبارت اند از:

  • استفاده از ماسک و شامپوی پروتئینه و ویتامینه اورجینال. استفاده از ماسک مو ، هر بار کراتین مو شما را شارژ می کند، در نتیجه استفاده از آن اجباری است.
  • برای برطرف کردن مو خوره ، ابریشمی شدن هرچه بیشتر و برطرف کردن وزی بسیار کم نوک موها ، بهتر است که هر چند وقت یکبار روی موهایتان روغن تراپی انجام دهید. برای این کار می توانید از روغن آرگان میتاسول استفاده کنید.
  • پس از حمام و یا هر عملی که به خیسی کامل موها منجر شود ، مانند استخر و … موها باید با باد ملایم سشوار (به هیچ عنوان داغ نباشد!) و با برس پهن ، کاملا خشک شود.
  • برای نتیجه بهتر کراتین مو ، از مرطوب نگه داشتن مو ، هرچند خیلی کم ، شدیدا خودداری شود.
  • انجام دکلره ، دکوپاژ و رنگ بردن مو پس از کراتین مو ممنوع می باشد. ( رنگ کردن مو ها با تشخیص فرد مختصص و زمان تقریبی یک هفته تا ده روز پس از کراتین امکان پذیر است.)
  • توجه داشته باشید که رنگ کردن موها فقط در شرایطی که از رنگ بدون آمونیاک استفاده شود مجاز می باشد ، در غیر این صورت کراتین مو شما به شدت ضعیف می شود و تاثیر بدی بر ماندگاری کراتین موهای شما خواهد داشت.
  • استخر و آب دریا به شدت برای کراتین مو شما مضر است ، مگر در صورت استفاده از کلاه شنا که باعث می شود موها با آب استخر و دریا به هیچ وجه تماس نداشته باشد.
  • واضح است که دستگاه هایی مانند اتوی مو و بابلیس که حرارت بسیار بالایی دارند به شدت به مو آسیب می رساند ، که موی کراتین شده هم از این حالت مستثنا نیست.
  • موادی همچون تافت ، کتیرا و ژل که باعث خشکی موها می شود ، ترجیحا بهتر است پس از کراتین مو استفاده نشوند.
۳.درصد صافی و احیا بالایی داشته باشند

می توان گفت اصلی ترین وظیفه یک مواد کراتین خوب این است درصد صافی و احیا بالایی داشته باشد. چرا که مراجعه کننده توقع دارد پس از انجام کراتین یا احیا به موهای ایده آل خود برسد.

۴.حاوی ترکیبات گیاهی ومعدنی باشند

همانطور که گفتیم مواد کراتین خوب نباید دارای آلدهید و فرمالدهید باشد و اگر این مواد را داراست مقادیر آن باید بسیار کم باشد و بنابراین مواد کراتین خوب باید از مواد معدنی تولید شده باشد و دارای مواد مغذی مانند روغن آرگان و سایر روغن‌های مفید باشد.

۵.به سلامت مو ها آسیب نرسانند

مواد کراتین خوب که ترکیبات مفیدی داشته باشد و باعث جلوگیری از وزی موها شود قطعا به سلامت موها آسیبی نمی رساند اما اگر مقادیر مواد شیمیایی استفاده شده در ترکیبات آن زیاد باشد باعث آسیب به موها می شود.

مواد کراتینه اصل

مواد کراتین بدون قرنطینه و با قرنطینه چه فرقی دارند ؟

در روش کراتین بدون قرنطینه موها بعد از اتمام کار شسته می شود و نتیجه قابل رویت است اما در روش کراتین با قرنطینه مو باید تا مدتی شسته نشود و به اصطلاح قرنطینه شود. مدت زمان قرنطینه کراتینه مو با توجه به ویژگی ها و خواص مواد استفاده شده متفاوت است و مواد استفاده شده می تواند بدون قرنطینه و یا با قرنطینه از ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت (۳ روز) باشد. 

مواد کراتین به چه روش هایی قابل استفاده هستند؟

استفاده از روش‌های سالن

این روش که در سالن‌های آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل چندین مرحله است. ابتدا کرم حاوی فرمالدئید قبل از خشک شدن و صاف شدن به موهای شما زده می‌شود. پس از استفاده از این روش، باید موهای خود را برای چند روز خشک نگه دارید. بعد از گذشت این چند روز به سالن مراجعه کرده و سایر مراحل انجام می‌شود. این روش تا ۱۲ هفته بر روی موهای شما ماندگاری دارد.

سرم‌ها، شامپوها و نرم کننده‌های کراتینه

سرم‌ها، شامپوها و نرم کننده‌ها و سایر مواد کراتینه مو روش دیگری برای احیای موها است. البته این مواد به اندازه روش‌های سالنی تاثیر گذار نبوده اما به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کرده و باعث صافی و لطافت موها می‌شوند. اگر موهای شما به دلیل گرما و استفاده ار رنگ مو آسیب دیده‌اند می توانید از این محصولات استفاده کنید.

مکمل‌های کراتین

مکمل‌های کراتین را می‌توانید تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی بهداشتی پیدا کنید. مکمل‌های کراتین به صورت پودر و کپسول در بازار موجود هستند. مکمل‌های کراتین بدون خطر نیستند و در صورت استفاده بیش از حد، باعث تجمع پروتئین بیش از حد در بدن شما می‌شوند.

5 ویژگی مواد کراتین خوب

تکنیک های صافی و احیا مو

۱. آرژنین تراپی:

آرژنین آمینو اسیدی غیر ضروری است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث ایجاد جریان خون و بهبود گردش خون در پوست سر و در نتیجه تغدیه و اکسیژن رسانی بهتر به موها می شود. تکنیک آرژنین تراپی ترکیبی از پلکس تراپی و کراتین تراپی است و از آنجایی که ویژگی های مثبت و مزایای هر دو روش را داراست می توان گفت که برای تمام افرادی که تمایل دارند وضعیت موهایشان بهتر شود و حالت نرم و صاف پیدا کند مناسب است.

بهترین نوع از تکنیک های صافی و احیا مو برای افرادی که موهای کسشان، دمیج شده، شکننده و آسیب دیده دارند، تکنیک آرژنین تراپی است.

۲.پلکس تراپی:

پیوندهای دی سولفید مو بر اثر آسیب‌های وارده به مو از طریق دکلره شکسته می‌شوند. در پلکس تراپی از یک محصول ترمیم کننده آمریکایی قوی به نام اولاپلکس برای احیای مو استفاده می‌شود. این روش برای موهای کاملاً آسیب دیده مناسب است و این امکان را برای مشتری فراهم می‌کند که با خیال راحت موها را بدون آسیب مجدد به رنگ دلخواه خود در بیاورد. در ساختار محصول اولاپلکس هیچ روغنی وجود ندارد، به همین دلیل کاملاً با کراتین تفاوت دارد.

۳.پروتئین تراپی:

در رشته موهای انسان پروتئینی به نام کراتین وجود دارد که باعث نشاط و طراوت مو شده و به رشته‌های مو خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. آسیب‌های وارد شده به مو بر اثر رنگ و دکلره زیاد، استفاده از سشوار و سایر ابزارهای حرارتی باعث تجزیه این پروتئین می‌شود. از طرفی عادت‌های غذایی نامناسب باعث تخلیه ذخیره کراتین در ریشه مو می‌شود. در پروتئین تراپی از محصولی استفاده می‌شود که حاوی پروتئین مورد نیاز موی سر است و باعث تقویت و ترمیم کراتین می‌شود جون مو به راحتی آن را جذب می‌کند.

۴.اوزون تراپی:

اوزون تراپی با دستگاه مخصوصی انجام می‌شود که اکسیژن را به اوزون تبدیل کرده و آن را وارد ساقه مو می کند. وارد شدن اکسیژن به ساختار مو در این روش باعث تقویت ساقه و فولیکول مو می‌شود. اوزون درمانی مو به طور کلی فواید بسیاری برای مو و پوست سر دارد. به طوری که باعث جلوگیری از ریزش مو، رفع شکنندگی مو و شوره سر، افزایش ضخامت تار مو و در نهایت افزایش حجم مو می‌شود

۵.کراتینه مو:

این روش در بین روش‌های احیا و صافی مو شناخته شده‌تر است و برای موهای وز، فرفری و آسیب دیده کاربرد دارد. در این روش، کراتین از دست رفته موجود در ساختار مو احیا شده و سلامتی، استحکام، درخشندگی و زیبایی مو بازگردانده شده و موها حالت صاف و زیبایی به خود می گیرند. به همین دلیل یکی از مباحث مهم در آموزش آرایشگری آموزش کراتینه مو  می‌باشد

۶.آرگان تراپی:

ارگان از روغن‌های گیاهی بسیار گران قیمت در دنیا است. با این وجود به دلیل تأثیر چشمگیری که این روغن بر سلامت موها دارد، بسیاری از افراد برای سلامت و زیبایی موهای خود از آن استفاده می کنند. روغن آرگان سرشار از ویتانین A، E، آنتی اکسیدان، امگا۳، امگا۶، امگا ۹ و مواد معدنی دیگر است که برای تقویت ریشه و ساقه مو ضروری هستند. این روش برای تقویت موهای آسیب دیده، بهبود موخوره، آبرسانی به پوست سر و مو و بهبود شوره مؤثر است. برای تهیه روغن آرگان به کیفیت و اصالت کالا حتما توجه داشته باشید.

کراتین خوب از کجا بخریم

مراقبت های بعد از کراتین مو

۱- در ۵ روز اول اصلا موهای خود را نشوئید. شستن موها در روزهای اولیه اثر کراتین را از بین می برد. اگر به صورت اتفاقی موهایتان خیس شد سریعا آنها را با اتو خشک و صاف کنید.

۲- در ۵ روز اول هرگز موهای خود را با کش، گیره یا …نبندید. این ۵ روز مهم ترین روزها هستند، اگر موهای شما در روزهای اول حالت بگیرند به همان صورت باقی می مانند. بهتر است موهایتان را آزاد بگذارید.

۳- بهتر است در این ۵ روز حداقل دو بار موهایتان را اتو بکشید تا ماندگاری کراتینه مو بیشتری داشته باشد.

۴- بعد از گذشت این ۵ روز باید موهای خود را با شامپو های نرم کننده و بدون کلرید سدیم بشوئید.

۵- بعد از حمام کردن موهایتان را براشینگ کنید یا به وسیله اتو موها را صاف کنید.

۶-بهتر است موهایتان را پشت گوش خود نزنید!

۷-از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید.

۸- از ماسک و تقویت کننده های مخصوص موی کراتین شده استفاده کنید.

راه های ارتباطی ما

  • از طریق تماس تلفنی  با شماره ۰۹۱۲۸۲۴۲۱۲۷
  • از طریق واتساپ شماره تلفن بالا
  • از طریق دایرکت اینستاگرام سالن زیبایی نورژا
  • از طریق گفت و گوی آنلاین در سایت که در گوشه کناری صفحه به شما نمایش داده می شود
  • از طریق مراجعه حضوری به سالن زیبایی نورژا محدوده کریمخان ولیعصر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن