آنچه خواهید خواند

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی است که متخصصان پوست از آن برای تحریک تولید کلاژن با بهره گیری از پاسخ درمانی طبیعی بدن استفاده می کنند. در این روش از سوزن های ریز استفاده می شود تا بتوانند کوکتل های تقویتی را بهتر به عمق پوست برسانند. آسیب به تحریک روند بهبود پوست شما کمک می کند، بنابراین کلاژن و الاستین بیشتری تولید می کند. این پروتئین ها پوست شما را محکم و صاف نگه می دارند.

میکرونیدلینگ بیشتر برای صورت استفاده می شود و آکنه، جای زخم، لکه های تیره، چین و چروک و منافذ بزرگ و باز پوست را کاهش می دهد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک منبع معتبر در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که میکرونیدلینگ ممکن است رشد مو را در افراد مبتلا به آلوپسی تقویت کند همچنین می توانید آن را روی پاها، پشت، گردن یا سایر مناطقی که دچار آسیب یا پیری پوست شده اند نیز انجام دهید.

عوارض میکرونیدلینگ

۴ مورد از عوارض میکرونیدلینگ

هر روش زیبایی ای ممکن است عوارض احتمالی ای به همراه داشته باشد که این عوارض به عوامل زیادی مانند مراقبت نادرست و غیرمتخصص بودن مشاور یا پزشک بستگی دارد. بیشتر مواردی که ذکر خواهد شد به طور معمول ۳ تا ۴ روز ادامه خواهند داشت و رفع خواهند شد چرا که این روش جزو روش های درمانی کم تهاجمی است و عوارض شدید به همراه نخواهد داشت. این عوارض احتمالی عبارتند از:

  1. خون ریزی پس از انجام میکرو نیدلینگ و ادامه دار شدن آن
  2. کبودی در صورت غیر متخصص بودن پزشک یا مشاور
  3. عفونت پوستی در اثر رعایت نکردن موارد بهداشتی
  4. لایه برداری بیش از حد پوست توسط پزشک یا مشاور

در صورت داشتن چه علائمی بعد از میکرونیدلینگ باید با پزشک یا مشاور خود مشورت کنیم؟

در صورت شدید شدن خون ریزی پوستی و ادامه دار شدن آن به مدت ۲۴ ساعت یا عفونت و تاول زدن و تورم پوستی و ادامه دار بودن این نشانه ها تا بیش از یک هفته حتما با پزشک و مشاور مشورت کنید و سریعا برای رفع این موارد اقدام کنید تا دچار آسیب بیشتری نشوید.

میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی پوست شما را تمیز می کند و از کرم یا پماد بی حس کننده مانند ژل لیدوکائین استفاده می کند. آنها این کار را حدود ۳۰ دقیقه تا ۴۵ دقیقه قبل از عمل انجام می دهند، بنابراین پماد زمان دارد تا اثر کند.

در مرحله بعد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما (پزشک یا مشاور پوست) از یک غلتک دستی یا یک ابزار الکتریکی(دستگاه مخصوص میکرونیدلینگ) برای ایجاد زخم در پوست شما استفاده می کند که این غلتک دارای سوزن های ریز است و درمانگر آن را به آرامی روی پوست شما می چرخاند. اگر از دستگاه برقی استفاده می کنند، سوزن ها برای سوراخ کردن پوست شما بالا و پایین می زنند.

آنها می توانند طول درمان سوزن های دستگاه الکتریکی را تغییر دهند. سوزن‌های طولانی‌تر به عمق پوست شما می‌روند، که ممکن است در صورت وجود زخم‌های عمیق یا جوش‌های ناشی از آکنه استفاده از این نوع سوزن ها ضروری باشد. طول سوزن می تواند از ۰.۵ میلی متر تا ۲ میلی متر باشد.

پس از شروع میکرونیدلینگ ممکن است احساس گرما یا احساس خراش در صورت خود داشته باشید. اگر سوزن ها در نزدیکی نواحی استخوانی مانند استخوان گونه شما قرار گیرند، برخی افراد احساس ناراحتی می کنند. میکرونیدلینگ عمیق ممکن است باعث خونریزی کمی شود.روش میکرونیدلینگ بسته به اندازه ناحیه ای که نیاز به درمان دارد، می تواند از ۱۵ دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

میکرونیدلینگ به اندازه جراحی پلاستیک تهاجمی نیست و زمان بهبودی بسیار کم است و اکثر مردم به دوره نقاهت بسیار کمی نیاز دارند. ممکن است در چند روز اول پس از درمان متوجه سوزش و قرمزی پوست شوید که یک پاسخ کاملا طبیعی به “آسیب های” کوچکی است که توسط سوزن ها روی پوست شما ایجاد می شود.پس از میکرونیدلینگ، روند تولید کلاژن سازی و جوانسازی در پوست شما سریعتر خواهد شد و به طور معمول ، شما در عرض چند هفته نتایج را را مشاهده حواهید کرد.

چه کسانی نباید میکرونیدلینگ انجام دهند

چه کسانی نباید میکرونیدلینگ انجام دهند؟

به طور کلی محدودیت خاصی برای انجام این روش درمانی وجود ندارد اما اگر در هرکدام از شرایط زیر قرار دارید حتما قبل از انجام میکرو نیدلینگ

  • اگر دچار آکنه یا در حال مصرف دارو برای آکنه هستید.
  • دچار اختلالات خونی یا در حال استفاده از داروهای ضد انعقاد هستید (داروهایی که از لخته شدن خون جلوگیری می کنند).
  • کسانی که مبتلا سرطان و تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستند.
  • کسانی که دچار بثورات پوستی مکرر (درماتیت تماسی) یا تبخال می باشند.
  • تمایل کلوئیدی (پوست شما اسکارهای سخت و برجسته ایجاد می کند).
  • خال‌ها، کک‌ومک‌ها، تگ‌های پوستی یا سایر زائده‌هایی که در اندازه یا شکل تغییر می‌کنند یا خونریزی می‌کنند.
  • کسانی که مبتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس هستند.
  • افرادی که باردار هستند ممکن است قبل از درمان نیاز به معاینه توسط متخصص زنان یا زایمان داشته باشند.
  • کسانی که زخم های باز یا آکنه فعال دارند.

فواید و مزایا میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ فواید و مزایای بسیاری دارد که از برجسته ترین های آن می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کمک به رفع و جمع شدن منافذ باز و بزرگ شده پوست صورت.
  • رفع و درمان خطوط ریز یا چین و چروک ها.
  • درمان پوست های شل یا کرک (نازک و چروکیده).
  • رفع اسکارهای خفیف، به ویژه آنهایی که ناشی از آکنه یا سوختگی هستند.
  • کمک به درمان تغییر رنگ پوست یا رنگ ناهموار پوست و درنتیجه یکدست شدن پوست.
  • سفت کردن پوست صورت و رفع علائم کشش پوست.
  • کمک به رفع و کاهش علائم پیری .
  • کمک به بهبود لک های پوستی .
  • کمک به بهبود آلوپسی آره آتا (ریزش مو به دلیل یک بیماری خودایمنی).
  • بهبود هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد).
میکرونیدلینگ چیست؟ 4 مورد از عوارض میکرونیدلینگ

چرا انجام میکرونیدلینگ در حین مصرف ایزوترتینوئین (آکوتان) بد است؟

انجام روش میکرونیدلینگ در حین مصرف ایزوترتینوئین (آکوتان) توصیه نمی شود زیرا ممکن است احتمال ایجاد اسکار در اثر این روش را افزایش دهد. برای شروع درمان میکرونیدلینگ، باید حداقل ۶ ماه پس از قطع دارو منتظر بمانید.

برای اسکار آکنه به چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز دارم؟

برنامه‌های درمانی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما تحقیقات نشان داده است که تنها پس از دو جلسه میکرونیدلینگ، بهبود خفیفی در جای زخم پس از آکنه وجود دارد.پس از شش جلسه، افراد بهبود متوسطی در بافت پوست خود و بهبود خوبی در ظاهر اسکار مشاهده کردند.

چگونه در منزل میکرونیدلینگ انجام دهیم؟

میکرو نیدلینگ یک روش حرفه ای است که در مطب پزشک و یا سالن های زیبایی معتبر انجام می شود. برخی افراد برای تلاش برای صرفه جویی در هزینه ها، به جای آن، درما رولرهای خانگی را انتخاب می کنند. برخلاف میکرونیدلینگ حرفه‌ای، رولرهای خانگی به اندازه کافی به عمق پوست نفوذ نمی کنند و خون ریزی ایجاد نمی کنند.

میکرونیدلینگ چیست؟ 4 مورد از عوارض میکرونیدلینگ

به گفته AAD ( آکادمی پوست آمریکا) ، اگرچه ممکن است استفاده از درما رولر کم دردتر به نظر برسد، اما نتایج استفاده از درما رولر و دستگاه میکرو نیدلینگ متفاوت است. این دستگاه طوری طراحی شده است که در طول درمان سوراخ هایی روی پوست ایجادکند تا به طور حرفه ای بر کلاژن سازی و جوانسازی پوست تاثیر بگذارد درحالی که با درمارولر در بهترین حالت فقط می توانید به پوست روشن تری دست یابید.

بنابراین اگر به نتایج موثرتر و طولانی مدت علاقه دارید، میکرونیدلینگ گزینه بهتری نسبت به درمارولر خریداری شده از فروشگاه می باشد. اما اگر می‌خواهید نتایج کمتر تهاجمی (و موقتی‌تر) داشته باشید، همچنان می‌توانید روش دوم را امتحان کنید .

تعداد جلسات و ماندگاری میکرونیدلینگ

با توجه به نوع پوست و شدت مشکلات پوستی جلسات درمان برای افراد مختلف متفاوت است اما به طور معمول درمانگر ممکن است چهار تا شش جلسه درمانی را توصیه کند. پوست ممکن است به مدت ۳ تا ۶ ماه پس از درمان میکرونیدلینگ به افزایش تولید کلاژن ادامه دهد.به طوکلی برای حفظ نتایج درمان، به جلسات متعدد و شاید درمان‌های تکمیلی دیگر نیاز داشته باشید که تمام این ها به تشخیص پزشک یا مشاور درمانی شما بستگی دارد.

مراقبت های قبل از انجام میکرونیدلینگ

قبل از انجام عمل، با مشاور خود در مورد راه های آماده شدن برای قرار ملاقات خود صحبت کنید. ممکن است لازم باشد مصرف برخی داروها مانند ایبوپروفن و داروهای درمان آکنه (مانند آکوتان) را خیلی قبل از انجام عمل متوقف کنید.

همچنین توصیه می شود از استفاده از موادی که ممکن است حساسیت پوست شما را افزایش دهند خودداری کنید.مشاور شما ممکن است توصیه کند که استفاده از رتینوئیدهای موضعی و لایه بردارها را قبل از انجام میکرونیدلینگ متوقف کنید. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی ما که در پایان این مقاله ذکر شده اند نسبت به دریافت مشاوره رایگان اقدام کنید.

مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ

شما می توانید پس از انجام این روش درمانی به کارهای روزمره خود بپردازید اما از آنجایی که کانال‌های پوست شما بعد از درمان باز و حساس هستند، بهتر است موارد زیر را در هفته اول اول بهبودی خود رعایت کنید:

  • پوست شما به آفتاب حساس تر خواهد بود، پس حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • در صورت امکان حداقل تا ۲۴ ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا بهبود پوست صورت به هیچ وجه از مواد شیمیایی و آرایشی روی پوست خود استفاده نکنید.
  • از ورزش و انجام فعالیت های سنگین که باعث تعریق می شوند بپرهیزید.
  • از محصولات مراقبت از پوست که در ترکیبات خود آلفا هیدروکسی اسید و رتینول دارند استفاده نکنید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت شنا و حمام نکنید تا به پوستتان آب نخورد.
  • پوست خود را با استفاده از کرم های آبرسان مناسب (یا پماد و محصولات پیشنهادی درمانگر) هیدراته نگه دارید.
  • از ماسک های خنک کننده صورت استفاده کنید.
  • از سرم های حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنید.

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟

هزینه میکرونیدلینگ باتوجه به تعداد جلسات درمان و روش و مواد مورد استفاده در درمان متفاوت می باشد. این هزینه معمولا به صورت جلسه ای دریافت می شود و به طور میانگین هر جلسه ۶۰۰ هزارتومان می باشد و شامل بیمه های درمانی نیز نمی شود. توجه داشته باشید که ممکن است هزینه های جانبی ای هم به جز هزینه اصلی هرجلسه وجود داشته باشد.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در مقاله ذکر شد اگر هنوز هم برای انتخاب شیوه درمانی خود سوال دارید و دو دل هستید می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

همچنین هنرجویان و همکاران عزیز در تمامی رشته های زیبایی نیز می توانند با مراجعه به صفحه دوره های آموزشی و مشاهده مزایا و هزینه های دوره ها برای شرکت در دوره های مبتدی تا تخصصی به صورت خصوصی وعمومی  به دو روش حضوری و آنلاین با مشاورین ما در تماس باشند.

راه های ارتباطی ما

  • از طریق تماس تلفنی  با شماره ۰۹۱۲۸۲۴۲۱۲۷
  • از طریق واتساپ شماره تلفن بالا
  • از طریق دایرکت اینستاگرام سالن زیبایی نورژا
  • از طریق گفت و گوی آنلاین در سایت که در گوشه کناری صفحه به شما نمایش داده می شود
  • از طریق مراجعه حضوری به سالن زیبایی نورژا محدوده کریمخان ولیعصر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن