علت به وجود آمدن لک صورت چیست؟

وقتی بخشی از پوست صورت یا بدن دچار تغییر رنگ می شود و ظاهری متفاوت با بخش های دیگر پوست پیدا میکند ینی دچار لک شده است. لک صورت یا لک های پوستی به دلایل مختلفی تشکیل می شوند و همچنین درمان های متفاوتی نیز دارند. لک های پوستی به صورت مادر زادی وجود ندارند و دلیل به وجود آمدن آن ها تکثیر بیش از حد ملانین است.

در این مقاله به توضیح شایع ترین علل به وجود آمدن لک صورت و راه های درمان خانگی آن می پردازیم.

درمان خانگی لک صورت

انواع لک پوستی

لک بارداری یا ملاسما

معمولا اکثرا بانوان در دوره باداری دچاری این لک ها روی صورت و بدن خود می شوند. این لک ها به دلیل اختلالات هورمونی دوران بارداری به وجود می آیند. هرچه به پایان ماه های بارداری نزدیک تر شوید این لک ها پررنگ تر و بزرگتر می شوند. مصرف داروهای ضد بارداری هم باعث به وجود آمدن همچین لک هایی خواهد شد و عواملی مانند نور آفتاب و ژنتیک هم باعث زیاد شدن لک صورت می شود.

این لک ها معمولا تا یکسال پس از بارداری رفع می شوند و در غیر این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

جای جوش

لک یا جای بعضی از جوش ها حتی پس از بهبود یافتن نیز روی صورت و بدن می ماند و تبدیل لک صورت می شود. هر چقدر جوش بزرگتر باشد و بیشتر دستکاری شده باشد لک آن بیشتر می ماند . این لک ها معمولابه رنگ قرمز یا قهوه ای هستند و برای درمان آن می توانید از لایه بردار استفاده کنید.

انواع لک صورت + 5 روش درمان خانگی

زخم

برخی از وقت ها با توجه به عمق آن زخم ممکن است است زمان بیشتری برای درمان نیاز داشته باشند و زخم هایی که مثل سوختگی بریدگی و جای بخیه باشند ممکن است عوارضی مانند لکه های پوستی را موجب شوند خوب شدن جای زخم بستگی به عوامل زیادی دارد مثل نوع پوست فرد و توانایی ترمیم پوست و عمق سوختگی و بریدگی 

لک قارچ پوستی

قارچ های پوستی معمولاً به رنگ های قهوه ای تیره تا روشن و در سنین مختلف به وجود می آیند این نوع لکه ها معمولاً در گردن و پوست بدن دیده می شوند و کمتر پیش می‌آید که به صورت لکه صورت بروز کنند.

لک آفتاب

شاید شما هم دیده باشید که در بسیاری از افراد با بالا رفتن سن لکه هایی به رنگ قهوه ای و به صورت ریز و درشت روی صورت و بیشتر روی دست ها به وجود می‌آید این لک های پوستی معمولاً به دلیل آفتاب و آفتاب سوختگی شکل می گیرد نور خورشید باعث به وجود آمدن لکه های قهوه ای و بیشتر در افراد مسن میشود برای جلوگیری از این لکه ها می توانید برای پوست دست و صورت خود از ضد آفتاب استفاده کنید.

انواع لک صورت + 5 روش درمان خانگی

لک در اثر عوارض دارو

در بعضی از موارد حتی دارو ها هم می توانند باعث لک بدن شوند داروهای درمان آکنه داروهای ضد سرطان و داروهای درمان مالاریا از این دسته از داروها هستند همچنین سوء تغذیه و کمبود برخی از ویتامین ها مانند ویتامین B12، A، C و اسید فولیک به مرور زمان باعث لک های پوستی میشود.

کک و مک

شایع ترین و حتی می‌توان گفت زیباترین نوع از لک صورت کک و مک ها هستند این لک ها در انواع افراد با انواع نژاد ها و رنگ پوست دیده می شود. اما بیشتر در افرادی با پوست صورت روشن وجود دارند. این لکه ها می توانند کوچک یا بزرگ باشند و به رنگ های زرد قهوه ای قرمز سیاه و یا برنز دیده می شوند.

 امروزه کک و مک ها به عنوان یک مورد از ترند های آرایشی نیز شناخته می شوند و جزو معیار های زیبایی محسوب می شود و خیلی کم پیش می آید که کسی بخواهد این لک های زیبا را از صورتش محو کند در واقع برعکس امروزه افرادی که حتی دارای این این نوع لکه ها نیز نمی باشند با انواع ترفند های آرایشی این لکه ها را روی صورت خود پدیدار می کند.

انواع لک صورت + 5 روش درمان خانگی

لک صورت بر اثر بیماری

۱.پیسی: برص یا پیسی نامی آشنا و بیماری است که خیلی از افراد حداقل نام آن را شنیده اند. این بیماری ژنتیکی و وراثتی است و به صورت لک های بزرگ در تمام بخش های بدن دیده می شود. سرعت رشد این لک های پوستی بسیار زیاد می باشد.

۲.روزاسه: این بیماری یک نوع بیماری خود ایمنی می باشد که بیشتر روی بینی پیشانی و گونه ها به صورت ضابعات پوستی قرمزرنگ و چرکی بروز پیدا می کند.

درمان خانگی برای لک صورت

۱.ماسک خانگی آلوورا

برای درست کردن ماسک خانگی آلوورا به تنها چیزی که نیاز دارید خود این گیاه است. کافیست روزی دوبار از ژل یا عرق آلوورا استفاده کنید تا تاثیر آن را بر شادابی وشفافیت پوست خود بینید

۲.ماسک خانگی آرد نخود

آب گوجه فرنگی آرد نخود سیر رنده شده و آبلیمو را باهم مخلوط کنید و به عنوان ماسک یا اسکراب روی صورت خود استعمال کنید. این ترکیب به درمان لک صورت کمک  بسیاری می کند مخصوصا اگر با مقداری گلاب همراه باشد.

۳.ماسک دوغ وماست

ماست دوغ و شیر همیشه و از قدیم پای ثابت  خیلی از ماسک های خانگی بوده اند و تاثیر آنها بر کسی پوشیده نیست. ترکیب ماست و آبلیمو یا ماسک دوغ و آبلیمو به دلیل وجود لاکتیک در این دو ماده و خاصیت آنتی اکسیدانی آبلیمو تاثیر بسیارزیادی بر لکه های پوست صورت دارد.

۴.ماسک عسل

بی شک وقتی بحث درمان خانگی مطرح می شود همیشه عسل و خواص آن حرفی برای گفتن دارند. شما می توانید مقداری عسل روی لک ها قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد آبکشی نمایید این کار را به مدت پانزده روز به صورت مداوم انجام دهید.

همچنین می توانید از آب پیاز قرمز و عسل را روی پوست صورت بگذارید و ۵ الی ۱۰ دقیقه بعد بشویید.

۵.پاکسازی خانگی پوست صورت

پاکسازی یا فیشیال صورت از سریع ترین گزینه ها برای بهبود لک صورت است. شما می توانید با ماسک و اسکراب های خانگی در منزل صورتتان را پاکسازی کنید.همچنین می توانید با مراجعه یا تماس با سالن زیبایی نورژا و پس از دریافت مشاوره رایگان تجربه ای متفاوت با استفاده از دستگاه های حرفه ای فیشیال صورت را داشته باشید. استفاده  از کرم های لایه بردار و دستگاه های تخصصی روند درمان لک صورت را سرعت میبخشد.

روش های پیشگیری از لک صورت

  • در تمام فصل ها و حتی در منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر دچار جوش و آکنه شدید هستید حتما نسبت به درمان آن اقدام کنید چون باعث لک می شود.
  • در فصل های گرم از کلاه لبه دار و عینک استفاده کنید.
  • هر چند وقت یک بار پوستتان را لایه برداری کنید.
  • در ساعاتی که تابش نور خورشید شدید تر است (۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر) از بیرون رفتن خودداری کنید.

راه های ارتباطی ما

  • از طریق تماس تلفنی  با شماره ۰۹۱۲۸۲۴۲۱۲۷
  • از طریق واتساپ شماره تلفن بالا
  • از طریق دایرکت اینستاگرام سالن زیبایی نورژا
  • از طریق گفت و گوی آنلاین در سایت که در گوشه کناری صفحه به شما نمایش داده می شود
  • از طریق مراجعه حضوری به سالن زیبایی نورژا محدوده کریمخان ولیعصر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن