چگونه رنگ مو مناسب انتخاب کنیم؟

همانطور که رنگ آرایش یا لباس یا اکسسوریهایی که استفاده میکنیم باید متناسب با هم و متناسب با رنگ پوست انتخاب شوند رنگ مو که دائمی تر است و تاثیر بیشتری هم دارد باید متناسب با رنگ پوست انتخاب شود. برای انتخاب رنگ مو مناسب  شما می توانید به سالن زیبایی مراجعه کنید یا تا پایان این مقاله همراه ما باشید و مراحل زیر را انجام دهید. در ادامه توضیح خواهیم داد که چه رنگ مو هایی پوست را روشن تر و یا جوان تر نشان می دهد.

دسته بندی انواع پوست و راه های تشخیص آن

داشتن رنگ مو مناسب که می تواند ظاهر و پوست شما را زیباتر کند یک نکته کلیدی است. انتخاب اشتباه یک رنگ مو که با پوست شما منطبق و هماهنگ نیست می تواند ویژگی های صورت را نابود سازد و ظاهر غیر طبیعی به شما ببخشد. قبل از انتخاب رنگ مو در مورد اینکه تن گرم یا سردی دارید تصمیم گیری کنید.    

پوست با تناژ گرم (warm skin tone ):

_ رنگ مو مناسب این افراد رنگ مویی است که رنگ پوست را روشن کند

_ این افراد معمولا بدون سوختن، برنزه می شوند. این افراد با رنگ مو هایی همچون قهوه ای، زرد و کرم ظاهر خوبی خواهند داشت. رنگ مو طلایی معمولا برای این افراد مناسب خواهد بود.

_به رگ های داخل بازو خود توجه کنید. افرادی که پوست گرمی دارند رگ هایشان سبز است.

_افرادی که پوست گرمی دارند معمولا رنگ چشم های تیره ای مثل قهوه ای، سیاه دارند. رنگ مو های آن ها سیاه، قهوه ای، بلوند، قرمز یا بلوند توت فرنگی است.

_ یک کاغذ سفید را در کنار صورت تمیز و بدون آرایش خود نگه دارید، اگر پوست تان ظاهر زرد یا طلایی داشت حالا می نشان دهنده این است  که تن رنگی گرمی دارید.

پوست با تناژ سرد (cool skin tome):

__ این افراد معمولا در برنزه کردن دچار سوختگی می شوند یا مشکل دارند. این افراد با رنگ های آبی، قرمز، بنفش ظاهر خوبی خواهند داشت. جواهرات نقره ای معمولا برای این پوست ها عالی است.

_ افرادی که پوست سردی دارند رگ های موجود در بازوهایشان به تناژ آبی یا بنفش است.

__ افرادی که تن سردی دارند معمولا رنگ چشم های روشن همچون آبی، سبز یا خاکستری را خواهند داشت. رنگمو سر آن ها به رنگ بلوند، سیاه یا قهوه ای است.

_ اگر کاغذ سفیدی را کنار صورت تمیز و بدون آرایش نگه دارید پوست در برابر کاغذ آبی خواهد بود.

پوست با تناژ خنثی یا متعادل  (neutral skin tone) :

برخی از افراد هیچ کدام از پوست های سرد یا گرم را ندارند و پوست تنشان خنثی است. این افراد صورتی یا سایه زرد مشخصی روی پوست خود ندارند. رگ های آن ها به طور واضح آبی یا سبز نیست. افرادی که چنین پوستی دارند می توانند هر رنگی را انتخاب کنند.

۷ راه ساده برای تشخیص رنگ مو مناسب

۱. به رنگ چشم هایتان دقت کنید

رنگ چشم ها تاثیر بسیار زیادی بر رنگ مو نیز دارد. چشم های آبی و سبز با رنگ هایی مثل قرمز، قهوه ای یا بلوند ترکیب زیباتری دارند و بهترین رنگ مو برای چشم های مشکی یا قهوه ای تیره رنگ هایی مثل رنگموی فدوقی ، شکلاتی، ماهاگونی و نسکافه ای است

۲. از تکنیک کاغذ سفید استفاده کنید

 پس از تشخیص رنگ پوست تان توسط تکنیک کاغذ سفید در ابتدای مقاله توضیح دادیم اکنون میتوانید رنگمو مناسب خود را از موارد زیر انتخاب کنید.

_برای پوست های گرم ، قهوه ای گرم، قهوه ای طلایی، طلایی گرم و هایلایت قرمز و سایه بلوند طلایی عالی خواهد بود.

به دنبال رنگ هایی باشید که پایه طلایی یا قرمز و نارنجی دارند. این رنگ ها ظاهر خوبی روی چهره شما خواهند داشت. از به کار بردن رنگ هایی همچون آبی،بنفش و خاکستری پرهیز کنید.

_ برای تن رنگی سرد، سعی کنید از قهوه ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه هایی از مینک تا پلاتینی و یخی سفید استفاده نمایید. از به کار بردن رنگ های طلایی، زرد، قرمز و برنزه خودداری کنید. این تن های رنگی گرم باعث از بین رفتن ویژگی های خاص صورت شما می شوند. می توانید از رنگ های بولد غیر طبیعی استفاده کنید.

_ برای انتخاب رنگ موی مناسب پوست رنگ پریده، سایه های روشن تر بهتر خواهد بود. همچنین از بلوند توت فرنگی یا عسلی می توان به عنوان رنگ موی مناسب برای پوست سفید مایل به زرد (پوست سفید با تن گرم) استفاده کرد.برای پوست روشن و تن سرد می توان از رنگ پلاتینی،کتانی رنگ و بلوند شامپاینی استفاده کنید.

_ پوست های متوسط تنوع بیشتری خواهند داشت. پوست متوسط و تن رنگی گرم را می توان با کارامل طلایی یا مسی ست کرد. تن سرد با پوست متوسط بهتر است تن های خاکستری همچون قهوه ای گردویی یا بلوند گندمی را امتحان کنند.

پوست های زیتونی با رنگ قهوه ای یا سایه های خاکی تناسب بهتری دارند. تن های سرد بهتر است رنگ دارچینی را امتحان کنند._

_برای پوست های تیره با تن سرد بهتر است از رنگ اسپرسو و سیاه استفاده شود. افرادی که پوست تیره و تن گرم دارند بهتر است قهوه ای یا رنگ قهوه ای مایل به قرمز را امتحان نمایند.

_اگر تن خنثی دارید هر سایه ای از رنگ مو برایتان عالی است

۳.برای شروع هایلایت کنید

هایلایت کردن یک روش عالی برای اضافه کردن تن گرم یا سرد به موهای شماست. اگر تن گرمی دارید با بلوند طلایی، مسی یا سایه های قهوه ای طلایی هایلایت کنید. اگر تن سردی دارید هایلایت باید گندمی، خاکستری یا عسلی باشد.

رنگ های اندک و روشن روش دیگری برای مواقعی است که می خواهید موهای خود را کمی تغییر دهید و تاثیر آن را روی ظاهر ببینید.

۴. کلاه گیس بپوشید

امروزه انواع کلاه گیس با رنگ مو های متفاوتی وجود دارد که شما می توانید با پوشیدن آن ها متوجه رنگ مو مناسب خود شوید اما توجه داشته باشید که از کلاه گیس با کیفیت استفاده کنید که رنگ مو را دقیق نشان دهد.

۵. از سایت ها کمک بگیرید

انواع سایت ها و اپلیکیشن های  مختلف در اینترنت وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا انواع  رنگ مو را تست کرده و رنگمو مناسب را انتخاب کنید.

۶. به سالن زیبایی مراجعه کنید

اگر اولین بار است که میخواهید مو های خود را رنگ کنید بهتر است به سالن زیبایی وفرد متخصص در این کار مراجعه کنید چون ان ها همیشه بهترین رنگ مو را برایتان انتخاب می کنند.

اگر می خواهید موهای خود را به رنگ خاصی در بیاورید مطمئن شوید که تصویر آن رنگ را به همراه دارید. این موضوع شما را مطمئن می سازد که آرایشگر رنگ مدنظرتان را به طور دقیق تشخیص می دهد.

واژه های کلی همچون قرمز، آبی یا بلوند را به کار نبرید. از واژه هایی همچون خاکستری، کاراملی، عسلی یا اسپرسو در زمانی استفاده کنید که واقعا می دانید چه می خواهید.

همچنین میتوانید تا پایان مهرماه با مراجعه به بخش نوبت دهی سایت سالن زیبایی نورژا از تخفیف ۵۰ درصدی خدمات رنگ و لایت بهره مند شوید و از طریق راه های ارتباطی ما برای انتخاب رنگ مو مناسب  مشاوره رایگان بگیرید.

۷. روی مقدار کمی ازموهایتان تست کنید

بخش کوچکی از موها را با گیره ببندید. این بخش را رنگ کنید تا ببینید چه ظاهری برایتان ایجاد می کند. به کمک این تست می توانید از بروز فاجعه جلوگیری کنید.

چه رنگ مو هایی پوست را روشن میکند؟

اگر پوست متوسط یا تیره ای دارید و دوست دارید چهره روشن تری داشته باشید، می توانید از رنگ هایی که مانند شکلاتی، قهوه ای طلایی، شاه بلوطی، یا شرابی استفاده کنید.

زیرا رنگ های طیف قهوه ای که تن سرد دارند می توانند زردی پوست های تیره را متعادل می کند و چهره آن را جذاب تر و روشن تر نشان دهند.

چه رنگ مو هایی سن را کمتر نشان می‌دهد؟

حفظ شادابی و طراوت جوانی از دغدغه‌های همیشگی انسان مخصوصا بانوان است. این نگرانی با افزایش سن بیشتر می‌شود. به طوری که با گذر از ۳۰ سالگی به استفاده از ترفندهای مختلف برای پوشاندن آثار افزایش سن مثل رنگ کردن موهای سفید هستیم.

اما نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد، علاقه به ظاهر خود می‌باشد. این گونه می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
البته استفاده از تکنیک‌هایی که سلامت شما را به خطر نمی‌اندازد نیز بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. یکی از این ترفندها، تغییر رنگ موهاست که تاثیر بسیار زیادی در ظاهر شما دارد.
اگر نمی‌دانید که چه رنگ مویی سن شما را کمتر نشان می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا تناژ پوست خود را با ۷ روش ساده برای تشخیص رنگ مومناسب که توضیح دادیم تشخیص دهید و در ادامه همراه ما باشید.

اگر پوست روشنی (پوستتان تناژ سرد دارد) دارید و می‌خواهید شادی جوانی را بازیابید، بهتر است به سراغ رنگ‌هایی مانند بلوند طلایی، مسی، بلوند صورتی ورنگ مو کاراملی بروید.

اما اگر پوستی تیره ( پوستتان تناژ گرم دارد) دارید و می‌خواهید جذابیت و روشنی چهره خود را بیشتر کنید، می‌توانید از رنگ‌های شکلاتی، قهوه‌ای طلایی و بلوطی قرمز استفاده کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه رنگ مو مناسب انتخاب کنیم؟ با ۷ راه ساده»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن