شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به لیفت مژه علاقه داشته باشید اما فکر کنید که لیفت مژه باعث ریزش می شود.لیفت و لمینت مژه از آن دسته کارهای پر طرفداری است که اگر در جای معتبر و توسط فرد متخصص انجام نشود ممکن است یکی از علل ریزش مژه باشد و عوارض دیگری نیز داشته باشد.پس در مرحله اول باید با نحوه انجام آن آشنا شوید و سپس به یک فرد متخصص مراجعه کنید.

در ادامه راجع به مزایا معایب و مراقب های قبل و بعد از لیفت مژه به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

لیفت مژه و طریقه انجام آن

لیفت مژه یک عملیات تخصصی است که تنها باید با تکیه بر تخصص مژه ‌کاران حرفه‌ ای انجام شود. این دقیقا همان چیزی است که احتمال ریزش مژه پس از لیفت مژه را به طرز چشمگیری  کاهش می دهد.
در این روش به طور طبیعی مژه‌ ها را حالت داده، بلند و حجیم می ‌کنند. بلند و فر شدن مژه ‌ها در شیوه لیفت مژه از طریق مواد کراتینه و تقویت‌ کننده‌ های مخصوص انجام می‌ شود .

عدم استفاده از مواد شیمیایی و کم ‌‌خطر بودن شیوه لیفت مژه در کنار جلوه طبیعی و زیبایی که به مژه‌ ها می ‌دهد.

افراد زیادی را به استفاده از این متد آرایشی ترغیب کرده است. خانم ‌ها معمولا برای حالت دادن به مژه‌ های خود از اثربخشی نسبی ابزار و متریال آرایشی مانند براش‌ های ریمل یا فرمژه استفاده می‌ کنند و همانطور که می‌ دانید تاثیرات این لوازم تنها برای مدت بسیار کوتاهی بر روی مژه‌ ها باقی می ‌ماند و در دراز مدت ممکن است باعث کم پشت شدن و ریزش مژه ها شود .

ضمنا استفاده از فرمژه و دیگر براش‌ ها با مرور زمان سبب شکستگی و خم شدن تارهای مژه می شوند. با انجام لیفت مژه می ‌توانید با روشی کارساز و موثر پلک‌های خود را حالت‌ دار کنید و تارهای مژه را کشیده‌ تر و بلندتر نمایش دهید.

مراحل و روند انجام لیفت به سرعت انجام می ‌شود و معمولا بیشتر از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به طول نمی ‌انجامد. ماندگاری اثرات لیفت بر روی مژه‌ ها نیز با توجه به شرایط مختلف مثل نحوه مراقبت بعد از لیفت معمولا از ۲ تا ۶ ماه متغیر است و پس از آن باید لیفت مژه را ترمیم کنید. روش لیفت غالبا به همراه لمینت انجام می ‌شود و پیشنهاد مژه ‌کاران این است که مراجعان پس از انجام لیفت، زیبایی مژه‌هایشان را با فرآیند لمینت تکمیل کنند اما در صورت تمایل می‌ توان تکنیک لیفت را به تنهایی و بدون بهره ‌گیری از روش لمینت نیز روی مژه‌ ها اعمال نمود .

مراحل انجام لیفت مژه

  1. در مرحله اول پشت پلک شما از هر گونه آلودگی و مژه‌ ها به خوبی تمیز می شود .
  2. یک پوشش سلیکونی روی پلک شما می گذارند .
  3. تارهای مژه با یک براش مخصوص از هم باز می‌ شوند و لوسیون لیفتینگ را روی آن می ‌زنند که به حالت پذیری مژه کمک می نماید.
  4. به مدت ۶ تا ۱۲ دقیقه این لوسیون روی مژه قرار می ‌گیرد.
  5. در این مرحله مژه‌ها روی سلیکون می ‌چسبند و از کراتین و لوسیون برای تثبیت آن‌ها بهر برداری می گردد.
  6. در مرحله آخر برای زیبا شدن مژه‌ها از رنگ و برای تقویت آن از لوسیون‌های آبرسان و روغن مصرف می نمایند که به این کار لمنیت مژه نیز می‌ گویند.

علل ریزش مژه پس از لیفت

بهتر است بدانید که تمام ترفندهای آرایشی در کنار نکات مثبت و مطلوب، دارای مشکلاتی نیز هستند. روش لیفت نیز یکی از تکنیک ‌های آرایشی است که می ‌تواند در کنار زیبایی بخشیدن به مژه‌ ها باعث ریزش آن ‌ها شود. موارد زیر نکاتی هستند که در ریزش مژه‌ ها پس از انجام لیفت موثرند و باید مد نظر قرار گیرند:

  • برای لیفت مژه‌ ها نباید از مواد کراتینه ‌ای که در کراتینه کردن موها استفاده می ‌شوند، به کار گرفته شود. مواد موجود در کراتینه مو با مژه ‌ها و پوست پلک ناسازگار هستند و باعث ایجاد آسیب و ریزش مژه ‌ها خواهند شد.
  • استفاده از مواد بی ‌کیفیت و نامرغوب در انجام لیفت مژه  نه تنها مژه‌ ها را زیبا نمی‌ کند، بلکه سبب شکستگی و ریزش مژه‌ های طبیعی شما نیز خواهد شد.
  • بعضی از مواد ویتامینه یا تثبیت‌ کننده لیفت مژه سبب ایجاد حساسیت شده و چشم‌ ها را دچار خارش و تورم می‌ کنند. خارش ناشی از به ‌کارگیری این مواد باعث می ‌شود که افراد مجبور به خاراندن ناحیه پلک شده و به مرور زمان دچار ریزش مژه شوند .
  • استفاده از مواد آرایشی بعد از انجام لیفت سبب ایجاد واکنش بین این مواد با متریال لیفت مژه شده، به مژه ‌ها آسیب می ‌زند و باعث ریزش مژه‌ ها می‌ شود.
  • عدم توجه به توصیه‌های ضروری و نکات بهداشتی بعد از انجام لیفت منجر به ایجاد آسیب در مژه‌ ها و ریزش مژه ها خواهد شد.
  • توجه کنید که فشار دست مژه ‌کار در هنگام انجام فرایند لیفت باید متعادل و مناسب باشد تا پایه‌ های پلک سست نشده و مژه‌ ها پس از مدتی دچار ریزش نشوند.
  • ایجاد اصطکاک و کشیدن ناخن روی مژه‌ ها و تماس بخارات آب یا استفاده از استخر و حرارت جکوزی ممکن است ریشه مژه‌ ها را سست کرده و باعث ریزش شود.
  • گذاشتن مواد روی مژه بیش از زمان مجاز ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای مژه های شما شود.
  • به خوبی و با دقت تمیز نکردن مواد اول از روی مژه و به جا ماندن قسمت هایی از مواد روی مژه های شما.
  • زدن مواد اول lift و یا perm ) به کل مژه
  • درست و مرتب نچسباندن مژه ها روی بیگودی

۵ مزیت لیفت مژه که نمی دانید

۱.زیبایی طبیعی مژه ها

در فرایند لیفت مژه، مژه‌ها بدون اضافه کردن تارهای مصنوعی( مثل روش اکستنشن) حالتی فردار و حجیم می‌ گیرند و به وسیله مواد کراتینه ضخیم و تقویت می‌شوند. این روش مژه ‌های شما را بدون نیاز به ریمل و فرمژه به شیوه کاملا طبیعی زیبا می‌ کند وکاملا طبیعی است.

۲.داشتن مژه هایی پر و زیبا

مواد کراتینه و تقویت ‌کننده‌ هایی که در روش لیفت برای مژه‌ ها به کار می ‌برند، مژه‌ های کوتاه و کمرنگ را کشیده و تیره می ‌کند و به این ترتیب زیبایی چشم ‌ها چند برابر می‌ شود.

۳.نیاز به مراقبت کمی دارد

پس از انجام روش لیفت مژه‌ های شما به مراقبت چندانی نیاز ندارند و لازم نیست زمان و انرژی خود را مدام بر روی مراقبت از آن ‌ها بگذارید.

۴.مقرون به صرفه بودن

با توجه به قیمت بالای لوازم آرایشی اصل و با کیفیت لیفت مژه جایگزین مقرون به صرفه ای برای ریمل است و مزایای بیشتری هم دارد ار جمله اینکه همیشه مژه های مرتب و زیبایی خواهید داشت و اگر برای اینکار به جای معتبری مراجعه کرده باشید از ریزش مژه و کم پشتی ای که بر اثر استفاده زیاد از ریمل به وجود می آید هم راحت خواهید شد

۵.بدون درد بودن

برخلاف بیشتر روش های  آرایش دائم یا نیمه دائم که ممکن است با درد و یا در برخی موارد خونریزی انجام شوند لیفت مژه کامل بدون درد است و اگر به روش درست و توسط فرد متخصص انجام شود بدون عوارض خواهد بود.

۳ مورد از عوارض مهم لیفت مژه

تمام کارها اگر بدون تخصص و با متریال نا مرغوب انجام شوند عوارضی در پی خواهند داشت و لیفت مژه هم از این قاعده مسثنی نیست در ادامه به سه مورد از این عوارض می پردازیم.

۱. دائمی نبودن و نیاز به ترمیم : لیفت مژه از متدهای آرایشی نیمه دائم است نه دائم. درواقع ماندگاری آن دائمی نیست. به همین دلیل لازم است پس از مدتی با از بین رفتن تاثیرات آن، برای  ترمیم و تمدید مجدد اقدام کنید.

۲.حساسیت و عفونت چشم : ممکن است بعضی افراد نسبت به مواد لیفت حساسیت داشته باشند و از آنجا که چشم از حساس ‌ترین اعضای بدن است دچار خارش و سوزش یا عفونت شود. استفاده از ابزارهای کارآمد مثل پدهای سلیکونی یا مواد کراتینه و تقویت‌ کننده‌ های مرغوب با سطح کیفی بالا اگر چه میزان بروز این آسیب‌ ها را کمتر می‌ کند، اما نمی ‌تواند مانع آن بشود. به همین جهت بهتر است قبل از انجام روش لیفت ابتدا مقدار کمی از این مواد را روی پوست خود امتحان کنید و در صورت عدم بروز مشکل مراحل بعد را انجام دهید.

۳.آسیب به مژه طبیعی : انجام کار لیفت مژه توسط افراد غیرمتخصص و مبتدی ممکن است علاوه بر عدم ایجاد تاثیرات مثبت و دلخواهی که در نظر داشتید، به مژه‌های طبیعی خودتان نیز صدمه بزند و سبب شکستگی و ریزش مژه ها شود.

۴.عدم به دست آوردن نتیجه دلخواه: ممکن است نتیجه فرایند لیفت مژه، نتیجه‌ای که انتظار آن را داشتید نباشد و پلک‌ های شما به میزان دلخواه حجیم و فردار نشود. علاوه بر تخصص مژه‌ کار و به کارگیری مواد و ابزار مرغوب باید به توصیه‌ های مراقبتی پس از لیفت نیز توجه کنید و مژه‌ های خود را در تماس با آب یا روغن‌ها و مواد آرایشی قرار ندهید؛ چراکه در این صورت پلک ‌هایتان حالت خود را از دست می‌ دهند. در ادامه ابن مراقبت ها را به طور کامل توضیح داده ایم.

نکات مهم قبل از لیفت و لمینت مژه چیست؟

  • پیش از مراجعه به کلینیک زیبایی و انجام لیفت مژه باید آرایش خود را به طور کامل پاک کنید.
  • در صورتی که از لنز استفاده می‌کنید، پیش از انجام لیفت مژه، لنز را از چشم خود خارج کنید.
  • توصیه می‌شود حداقل ۳ روز قبل از انجام لیفت مژه از ریمل به خصوص ریمل‌های ضدآب استفاده نکنید. زیرا احتمال باقی ماندن ریمل روی مژه زیاد است و همین مورد باعث می‌شود، مژه‌ها به خوبی روی لایه سیلیکونی نچسبد.

مراقبت های بعد از لیفت مژه چیست؟

مهم‌ترین مسئله بعد از انجام لیفت مژه این است که تا ۲۴ ساعت به هیچ وجه مژه‌ها خیس نشود. مراقبت‌های ۲۴ ساعت اول در اثربخشی لیفت بسیار اهمیت دارد. در این مدت زمان باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • مژه‌ها باید کاملا خشک و بدون آرایش باشند.
  • از مصرف هرگونه لوسیون یا کرم که دارای روغن است، خودداری کنید.
  • از ورزش‌ سنگین یا هر فعالیتی که باعث تعریق شود، خودداری کنید.
  • از سونا استفاده نکنید.

پس از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانید حمام کرده و از هرگونه لوازم آرایشی استفاده کنید. برخی متخصصان زیبایی برای ماندگاری بهتر لیفت توصیه می‌کنند، بعد از ۴۸ ساعت هر روز صبح و عصر از سرم تقویت کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید.

به طور کلی موارد زیر را نیز رعایت کنید:

  • از ریمل ضدآب استفاده نکنید.
  • از فرمژه استفاده نکنید.
  • چشم خود را با مالش تحریک نکنید.

سالن زیبایی نورژا محدوده کریمخان با بیش از ۱۸ سال سابقه کاری آماده اراِیه تمامی خدمات آرایشی از جمله خدمات لیفت مژه با بالاترین کیفیت به شما عزیزان می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن