فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟

از فرم ناخن‌های خود راضی هستید؟ اصلاً به ناخن‌هایتان اهمیت می‌دهید؟ داشتن ناخن‌های زیبا و تمیز حق هر خانمی است؛ اگر شما هم جزو بانوانی هستید که به زیبایی و سلامت دست‌ها و ناخن‌هایتان اهمیت می‌دهید؛ احتمالا اسم لمینیت ناخن و همچنین کاشت ناخن را شنیده‌اید اما شاید با تفاوت‌های این دو روش مراقبت ناخن آشنا نباشید. حتما برایتان سوال پیش می‌آید که کدام بهتر است؟ فرق لمینت ناخن با کاشت ناخن چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم ضمن معرفی این دو روش زیباسازی ناخن و بیان تفاوت‌های آن‌ها به شما کمک کنیم که بهترین راه مراقبت از ناخن‌هایتان را انتخاب کنید. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید به تمامی نکات و پاسخ سوالات خود در خصوص تفاوت کاور و کاشت ناخن دست پیدا کنید.

لمینت ناخن چیست؟

لمینت ناخن که با عنوان‌هایی مانند کاور ناخن، کاشت ژل یا کاور ژل هم شناخته می شود؛ در واقع یکی از روش‌های کاشت ناخن و نوعی کاور ناخن است که با استفاده از مونوژل‌ها (از خانواده‌ هارد ژل‌ها) روی ناخن طبیعی انجام می‌شود.

لمینت به معنی لایه لایه بودن است؛ در لمینت ناخن هم لایه‌هایی نازک از مواد ژله ای مستقیما بر روی سطح ناخن‌ها قرار می‌گیرد که در نتیجه هم ضخامت صدف ناخن افزایش می یابد و هم ناخن جلوه و زیبایی بیشتری پیدا می‌کند. ژل مخصوص لمینت باید حداقل ۳ تا ۵ لایه بر روی ناخن‌ها زده شود تا ضخامت مورد نظر را برای ناخن‌ها ایجاد کند. پس از زدن هر لایه از ژل ناخن‌ها درون دستگاه UV قرار میگیرد تا ژل خشک شود.

کاور ناخن
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
کاور ناخن با ژل

در این روش ناخن طبیعی شما با مواد لمینت کاور می‌شود که باعث مقاومت بیشتر ناخن‌ها در برابر شکستن و دوام بیشتر لاک بر روی ناخن‌هایتان می‌‎شود. در کاور یا لمینیت ناخن از تیپ گذاری و یا فرمر استفاده نمی‌شود به همین دلیل مراحل کمتری نسبت به کاشت ناخن دارد و قد نهایی ناخن‌ها به اندازه ناخن طبیعی شما بستگی دارد و افزایش پیدا نمی‌کند. در عین حال که ظاهر ناخن با لمینت بسیار طبیعی‌تر و زیبا به نظر می رسد؛ به دلیل سبُک بودن و قابلیت انعطاف پذیری و ارتجاعی آن، امکان آسیب رسیدن به صدف ناخن خیلی به مراتب کمتر از کاشت پودر است.

ابزار و مواد مورد استفاده در انجام لمینت ناخن

  • مایع ضد قارچ
  • پرایمر مخصوص ناخن
  • بیس ژل یا ژل پایه
  • مواد مخصوص لمینت ناخن – ژل فایبر گلاس مخصوص لمینت ناخن
  • دستگاه UV
  • وسایل مخصوص مانیکور و پدیکور ناخن
  • سوهان برقی
  • پد الکلی
ابزار و مواد مورد استفاده در انجام لمینت ناخن

لمینت یا کاشت ژل برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت ژل یک روش جدید برای افزایش زیبایی و استحکام ناخن‌هاست که تمام افراد می‌توانند از این روش استفاده کنند.

  • ممکن است شما جزو افرادی باشید که از داشتن ناخن‌های ضعیف، نازک، نرم و شکننده رنج می برید و نمی‌توانید آنها را بلند کنید و یا روی سطح ناخن‌هایتان ناهمواری و خط‌های زیادی دیده می شود که زیبایی ناخن‌هایتان را کم و ظاهری نامناسب ایجاد می کند؛ لمینت ناخن یا همان کاور ناخن دقیقا برای برطرف کردن این مشکل است که باعث فرم دادن، اصلاح صدف و استحکام بخشی به ناخن‌ها می‌شود.
  • حتی اگر شما ناخن‌های طبیعی خوش فرم و محکمی دارید و می‌توانید آنها را به طور طبیعی بلند کنید، باز هم می‌توانید از کاور ژل برای زیباسازی ناخن‌هایتان استفاده کنید.
کاور ناخن با پودر
لمینت یا کاشت ژل برای چه افرادی مناسب است؟
  • اگر شما از کاشت ناخن خسته شده اید و بعد از ریموو کردن مواد ناخن‌هایتان نازک و شکننده شده است و یا اینکه به طور کلی نسبت به پودر و مواد کاشت حساسیت دارید، میتوانید از لمینت ناخن استفاده کنید.
  • اگر شما ضخامت کاشت ناخن را دوست ندارید و انواع لاک ناخن معمولی و لاک ژل هم دوام خیلی خوبی بر روی ناخن‌هایتان ندارند، بهتر است به سراغ کاشت ژل بروید و از این طریق ظاهری طبیعی و زیبا برای ناخنهایتان ایجاد کنید.
  • اگر شما جزو خانم‌هایی هستید که به دلیل موقعیت شغلی و … نمیتوانید از کاشت ناخن استفاده کنید اما تمایل دارید که ناخن‌های مرتب و زیبایی داشته باشید، می توانید از کاشت ژل ناخن استفاده کنید. این روش به دلیل داشتن ظرافت، بسیار شبیه به ناخن‌های طبیعی هستند.
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟

دریافت نوبت آنلاین

رزرو آنلاین وقت با گوشی، تبلت، و لپ تاپ در هر زمان و هر کجا که هستین.
کافیه اینجا کلیک کنین و وقتتون رو به صورت آنلاین هر ساعت از شبانه روز که خواستین رزرو کنین.

کاشت ناخن چیست؟

انواع مختلفی از کاشت ناخن وجود دارد که هر یک از آنها ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای یکسری از افراد مناسب اند. کاشت ناخن با استفاده از پودر که کاشت پودری یا اکریلیک نیز نامیده می‌شود، اصلی‌ترین و پرطرفدارترین نوع کاشت است. در کاشت ناخن، بعد از سوهان کشی مفصل و نازک کردن بستر ناخن، با استفاده از تیپ یا فرمر، ناخن‌ها بلند می شوند و همچنین مواد کاشت با ضخامت زیادی روی ناخن کار می شوند که باعث می شود ناخن‌های شما کمی ضخیم‌‌تر و قوس دار‌‌تر از حالت طبیعی دیده شوند.
کاشت اکریلیک‌‌ترکیبی از پودر و مونومر مایع به نام لیکوئید
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
کاشت ناخن

کاشت اکریلیک‌‌ترکیبی از پودر و مونومر مایع به نام لیکوئید است. پودر کاشت ناخن به سه دسته رنگ هلویی، صورتی و کرم تقسیم‌بندی می‌شود که خاصیت پوشانندگی و کاور کردن دارند و برای کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پودرها حالتی غیرشفاف دارند که با‌‌ترکیب‌شدن با لیکوئیدها، خمیر مانند می شوند و با قلم مخصوص کاشت پودر که از مو سمور است روی ناخن‌ها گذاشته می شود و بعد از فرم دهی خشک می شود.

کاشت اکریلیک نیازی به نور دستگاه UV-LED ندارد و در تماس با هوا به مرور زمان خشک می شود. کاشت ناخن با پودر اکریلیک روشی عالی برای تغییر شکل و افزایش قد ناخن‌های شما می باشد. از این روش به راحتی به ناخن‌های دلخواه خود میرسید و قد و استحکام آن‌ها را افزایش می دهید.

فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟

ابزار و مواد مورد استفاده در کاشت ناخن

  • سوهان برقی
  • سرسوهان(دارای انواع مختلف و کاربردهای متفاوت)
  • نیپر ناخن
  • سوهان دستی
  • ضد قارچ
  • پرایمر
  • پودر کاشت ناخن
  • لیکوئید کاشت ناخن
  • فرمر کاشت ناخن
  • تیپ کاشت ناخن
  • قلم کاشت
  • تاپ کات یا تاپ شاین
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟

خدمات ناخن سالن زیبائی نورژا

برای آشنایی بیشتر با همه خدمات ناخن در آرایشگاه نورژا اینجا کلیک کنید:

کاشت پودری برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت پودری ناخن همانند کاشت ژل در واقع پوشش و کاوری برای اصلاح و زیبایی ناخن‌هاست. در این روش ناخن‌ها با استفاده از مواد مختلف که روی ناخن قرار میگیرد فرمی زیبا پیدا کرده و بسته به سلیقه فرد میتواند بلند، متوسط یا کوتاه باشد. فرم نوک ناخن‌ها نیز بسته به سلیقه افراد میتواند گرد، مربعی یا تیز باشد.

اگر شما به صورت ارثی ناخن‌های زیبایی ندارید و یا صدف ناخن شما کوچک و بد فرم است و یا در زمان افزایش قد ناخن‌هایتان مدام دچار شکستگی می شوند، کاشت ناخن برای شما که ناخن‌های ضعیف و شکننده دارید بسیار مناسب است. چرا که با کاشت اکریلیک استحکام ناخن‌هایتان افزایش یافته و با فرم دهی آنها می توانید زیبایی بی نظیری به دست‌هایتان ببخشید. همچنین اگر عادت به جویدن ناخن‌های خود دارید؛ کاشت ناخن به شما کمک می کند تا بتوانید این عادت خود را‌‌ترک کنید.

فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن چیست؟

تا این قسمت سعی کردیم شما را با لمینت ناخن و کاشت ناخن آشنا کنیم و احتمال ‌می‌دهیم تا حدودی متوجه تفاوت این دو روش با هم شده باشید. با این حال در ادامه فرق بین لمینت ناخن و کاشت ناخن را به طور کلی برای شما بازگو خواهیم کرد.

فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
  1. در لمینت ناخن، فرم ناخن‌ها، همان حالت طبیعی ناخن است و تنها لایه ای از ژل مخصوص لمینت روی صدف آن قرار می گیرد تا استحکامش بیشتر شود. اما در کاشت ناخن علاوه بر ایجاد لایه محافظتی بر روی ناخن توسط مواد کاشت، فرم ناخن‌ها نیز تغییر ‌می‌کند.
  2. در کاور ژل به علت استفاده نکردن از تیپ و فرمر، ظاهر ناخن کاملا طبیعیست و مواد به صورت لایه ای نازک روی ناخن قرار ‌می‌گیرند که هیچ گونه ضخامت و حج‌می‌به آن اضافه ن‌می‌کنند و بسیار سبک هستند. به همین دلیل امکان بلند کردن قد ناخن در لمینت وجود ندارد.
    اما در کاشت اکریلیک قد ناخن توسط تیپ و فرمر بلندتر ‌می‌شود و مواد به نسبت با ضخامت بیشتری بر روی ناخن قرار ‌می‌گیرند و آن را ضخیم‌‌تر و قوس دار ‌می‌کنند و ممکن است همین امر باعث شود بعضی افراد بر روی ناخن‌های خود احساس سنگینی کنند. در ضمن بسته به سلیقه هر فرد فرم ناخن نیز ‌می‌تواند تغییر کند و شکل جدیدی به خود بگیرد.
  3. در کاشت ژل یا لمینت سوهان کشی خاصی بر روی ناخن انجام ن‌می‌گیرد به همین دلیل به صدف ناخن هیچ آسیبی وارد ن‌می‌شود اما در کاشت پودری ناخن‌ها به طور مفصل سوهان کشی شده و بستر ناخن نازک ‌می‌شود که در این حالت اگر ناخن کار نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت نکند ممکن است به ناخن آسیب جدی وارد شود.
  4. با انجام لمینت ناخن، قابلیت لمس ناخن حفظ می شود. کاشت لمینت به خاطر نازک بودن قابلیت انعطاف دارد و به راحتی شکسته ن‌می‌شود. اما در کاشت قابلیت لمس ناخن تقریبا از بین ‌می‌رود، سطح ناخن سفت و خشک ‌می‌شود و به دلیل نداشتن انعطاف احتمال شکستگی و لب پر شدن ناخن بیشتر است.
  5. از نظر مدت زمان انجام کار، از آنجایی که لمینت ناخن نسبت به کاشت ناخن مراحل کمتری دارد، زمان کمتری هم ‌می‌برد.
  6. از نظر هزینه، به دلیل اینکه در کاشت ناخن مواد بیشتری نسبت به کاور ژل مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد، قیمت کاشت ناخن بالاتر است.
  7. در لمینت مواد به صورت مستقیم و بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی لیکوئیدی بر روی ناخن سوار می‌شوند. بنابراین احتمال بروز آلرژی و حساسیت در ناخن لمینت شده نسبت به ناخن کاشت شده بسیار کمتر است.
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟

لمینت ناخن یا کاشت ناخن؟ کدام یک بهتر است؟

درست است که تفاوت‌هایی بین این دو روش وجود دارد اما هدف آنها مشترک است و آن هم زیباسازی و استحکام بخشیدن به ناخن‌هاست. به همین خاطر ن‌می‌توانیم به درستی تعیین کنیم که کدام یک بهتر است چرا که بسته به شرایط ناخن، سلیقه شخصی، هدف و انتظار هر فرد از ناخن آرایی هر کدام از این دو روش ‌می‌تواند برای هرفرد مناسب باشد.

به طور کلی کاشت پودر به‌ عنوان کاشت مادر بیشترین تقاضا را به خود اختصاص می‌دهد. در ایران ۸۰ درصد از کاشت‌های انجام شده در سالن‌های زیبایی از نوع پودری می‌باشند. کاشت‌های ژله‌ای ۱۵ درصد و کاشت‌های دیگر تنها ۵ درصد از رضایت خانم‌ها را به خود جلب کرده است.

همان طور که در قسمت‌های بالاتر مقاله اشاره کردیم، لمینیت ناخن بیش‌‌تر جنبه سلامت محور دارد. با لمینت ناخن می‌توانید انواع طرح‌های دلخواه را روی ناخن با ماندگاری بالا اجرا کنید ولی تغییری در فرم اصلی ناخن ایجاد نخواهد شد. این روش نسبت به کاشت ناخن خیلی طبیعی‌‌تر و برای کسانی که ضخامت کاشت ناخن را دوست ندارند یا با ناخن‌های کاشت شده راحت نیستند خیلی مناسب‌‌تر است. یعنی مناسب کسانی است که ناخن‌های خوش فرمی دارند که نیاز به ایجاد تغییر ندارند و صرفا به سبب شکننده بودن و سست بودن صدف ناخن یا با هدف زیباسازی ناخن ‌می‌خواهند لمینت را انجام دهند.

کاشت اکریلیک ناخن ولی از هر دو جهت کاربرد دارد. هم برای محافظت از ناخن و هم برای خوش فرم کردن آن. اما چون موادی که برای فرم دهی استفاده ‌می‌شود باعث افزایش ضخامت ناخن ‌می‌شود ممکن است باب میل خیلی از افراد نباشد. اگر تمایل دارید از کاشت پودر استفاده کنید، باید ناخن کار شما بسیار حرفه ای باشد و مواد را با دقت و با ضخامت کم روی ناخن‌هایتان قرار دهد.

همچنین، برخی افراد به مواد اکرلیک حساسیت دارند. در این صورت استفاده از کاور ژل را به این افراد پیشنهاد می کنیم. باید این نکته را در نظر داشته باشید در هر دو روش حرفه ای بودن ناخن کار و استفاده از مواد کاشت با کیفیت و استاندارد در کاهش عوارض و آسیب‌های احتمالی بسیار موثر است.

فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟
فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟

مروری بر آنچه گفته شد

لمینت و کاشت ناخن از جمله روش‌های کاور ناخن هستند که این روزها بسیاری از خانم‌ها برای تزئین و آرایش کردن و ایجاد نظم در ناخن‌هایشان از آنها استفاده ‌می‌کنند. با فرض اینکه ممکن است شما تفاوت این دو را ندانید. در این مقاله در مورد لمینت و کاشت ناخن و ویژگی‌ها و مواد مصرفی هر یک به طور جداگانه صحبت و تفاوت‌های آنها را بیان کردیم. همچنین در مورد اینکه هر کدام از این دو روش ناخن آرایی برای چه افرادی ‌می‌تواند مناسب باشد نیز توضیح دادیم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. هدف ما در سالن زیبایی نورژا، سلامتی، زیبایی و رضایت خاطر شما عزیزان است. در صورتی که در خصوص انجام خدمات ناخن سوال و یا نیاز به مشاوره دارید ‌می‌توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن