انتخاب بهترین مدل اکستنشن مژه با توجه به فرم چشم‌ها

تخفیف ویژه مزونیدلینگ

تخفیف ۳۰ درصدی زمستانه مزونیدلینگ و فیشیال صورت در سالن زیبایی نورژا

چشم‌ها از نظر اندازه، شکل، عمق و رنگ کاملاً منحصر به فرد هستند، بنابراین انتخاب صحیح سبک آرایش با توجه به فرم چشم‌ها در زیباتر جلوه کردن آنها بسیار مؤثر است. مژه‌های ضخیم و پرپشت در زیبایی چشم‌ها نقش مهمی‌ایفا می‌کنند و از این رو بسیاری از خانم‌ها به دنبال روش‌هایی برای پر پشت کردن مژه‌های خود هستند. اکستنشن مژه یکی از متدهای نیمه دائمی آرایش مژه است، که با افزودن مژه‌های مصنوعی به لابه‌لای مژه‌های طبیعی، ظاهر چشمگیری برای چشم‌ها می‌آفریند.

برای بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان تصور دنیای زیبایی قبل از پیدایش متد اکستنشن مژه کار سختی است. چون که به لطف اکستنشن مژه می‌توانند هر روز با چشمانی درشت، زیبا و آراسته از رختخواب بیرون آیند و با صرف وقت کمتری برای آرایش، جهت انجام فعالیت‌های روزانه خود آماده شوند.

اکستنشن مژه

همانطور که انتخاب لباس متناسب با فرم بدن‌تان، به زیبایی ظاهری شما کمک می‌کند، دانستن این که فرم چشم شما چیست هم، برای انتخاب مدل اکستنشن مژه مناسب که مکمل چشمان شما باشد، بسیار مهم است. در این قسمت می‌خواهیم شما را با شکل‌های مختلف چشم آشنا و در انتخاب بهترین مدل اکستنشن مژه با توجه به فرم چشم‌هایتان کمک‌تان کنیم پس با ما همراه باشید.

اکستنشن مژه سالن آرایش نورژا

انواع فرم چشم

تشخیص اینکه چشمانتان چه فرمی دارد بسیار ساده و آسان است. فقط کافیست آینه‌ای در دست داشته باشید و چند دقیقه‌ای برای این کار وقت بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید فرم چشم‌هایتان را تشخیص دهید و به راحتی مدل اکستنشن مژه متناسب با چشم‌های خود را انتخاب کنید.
انواع فرم چشم
1) چشم‌های بادامی ‌Almond Eyes

چشم‌های بادامی ‌Almond Eyes

چشم‌های بادامی ‌متداول‌ترین شکل چشم هستند. پهنای آنها دو برابر ارتفاع‌شان است، و به همین خاطر آنها به فرم چشمی‌که می‌تواند تقریباً از هر مدل اکستنشن مژه‌ای بهره‌مند شود، معروف است. اگر خطی افقی و عمودی از مرکز چشم ترسیم کنید میبینید که از هر طرف خطوط رسم شده موازی هستند. اگر چشمان شما خط پلک واضحی دارد و عنبیه چشم در بالا و پایین کمی‌پوشش داده شده است، شما دارای چشمان بادامی‌هستید. نکته‌ای که درباره این چشم‌ها وجود دارد این است که معمولا باید به این مدل چشم عمق داده شود و از طریق اکستنشن مژه کمی‌آنها را درشت تر کنید.

چشم‌های گرد Round Eyes

چشم‌های گرد Round Eyes

چشم‌های گرد معمولا خیلی درشت هستند و توجهات زیادی رو به خودشان جلب می‌کنند. سلبریتی‌هایی مانند Katy Perry جز افرادی هستند که چشم‌های گرد و درشت دارند. در این مدل از چشم، معمولا طول و عرض چشم‌ها برابر هست و سفیدی چشم بیشتر دیده می‌شود. در مدل چشمان گرد، چشم خط پلک واضحی دارد و برخلاف چشمان بادامی‌ سفیدی چشم از بالا و پایین عنبیه مشخص است. ین مدل چشم‌ها به چشم‌های آهویی نیز معروف اند.

در چشمان گرد اگر که خطی قائم و افقی از مرکز چشم ترسیم شود مشاهده می‌کنید که زیر خط افقی قسمت اعظمی‌از سفیدی چشم وجود دارد. برای چشمان گرد نکته مهم آرایشی استفاده از مژه‌های بلندتر از حالت معمول است. این کار باعث می‌شود تا از گرد بودن چشم شما در حالت دایره‌ای کاسته شود و ‌چشمان شما کمی به حالت بیضی مانند در بیایند. با مدل نادرست مژه، افراد با چشمان گرد می‌توانند همیشه متعجب به نظر برسند!

3) چشم‌های رو به بالا Upturned Eyes

چشم‌های رو به بالا Upturned Eyes

چشم‌های رو به بالا جز زیباترین چشم‌ها می باشد .چشم‌های رو به بالا شبیه چشم‌های بادامی شکل هستند، و به آنها چشم گربه‌ای هم گفته می‌شود. در اطراف گوشه‌های بیرونی، چشم‌ها حرکتی رو به بالا را نشان می‌دهند. در این حالت، مژه ها بالا می روند و ظاهری طبیعی به چشم گربه‌ای می‌دهند. در نتیجه، افرادی با این فرم چشم می توانند اکثر مدل های مژه راداشته باشند!

در این چشم‌ها اگر که یک خط افقی از میان چشم‌ها ترسیم کنیم گوشه‌های بیرونی چشم در بالای این خط قرار می‌گیرد. مدل اکستنشن مژه این چشم‌ها باید به صورتی باشد که گوشه بیرونی را کمی به سمت پایین‌تر نشان بدهد.

انتخاب بهترین مدل اکستنشن مژه با توجه به فرم چشم ها

چشم‌های رو به پایین Downturned Eyes

برخلاف چشم‌های رو به بالا، چشم‌های رو به پایین دارای مژه‌هایی هستند که در گوشه‌های بیرونی به سمت پایین می‌چرخند. اگر چشم‌های افرادی که دارای چشم‌های رو به پایین هستند، با اکستنشن مژه به صورت نادرست‌ حالت داده شوند، ممکن است خسته یا خواب‌آلود به نظر برسند. در این نوع از چشم‌ها حتما باید مدل مژه به گونه‌ای باشد که چشم‌ها را به سمت بالا لیفت کند. در غیر این صورت یعنی در حالتی که چشم‌ها به سمت پایین لیفت داده شود، فرد را انسانی غمگین و ناراحت نشان خواهد داد. از آنجایی که این فرم چشم در لبه‌ها افت می‌کند، متخصصان مژه باید از مدل اکستنشن چشم گربه‌ای استفاده کنند.

چشم با پلک افتاده یا دو پلکی Hooded Eyes or Monolid Eyes

چشم با پلک افتاده یا دو پلکی Hooded Eyes or Monolid Eyes

یکی از انواع فرم چشم، چشم با پلک افتاده می‌باشد. در این مدل، حالت افتادگی در چشمان مانع از این می‌شود که پلک‌های چشم دیده شوند. این نوع از پلک‌ها به خاطر افتادگی، به صورت و چشم‌ها حالتی خمار می‌دهند به همین خاطر یکی از زییاترین پلک‌ها محسوب می‌شوند.

از ویژگی‌های این مدل از چشم‌ها وجود یک لایه اضافی پوست بالای چین پلک است که باعث می‌شود پلک‌ها کوچکتر به نظر برسند. این فرم چشم‌ها بیشتر در افراد آسیای شرقی دیده می شود. با این حال، افراد نژادهای دیگر با چشم‌های افقی و کشیده نیز ممکن است پلک افتاده داشته باشند. برای این فرم از چشم‌ها، که به آن چشم‌های کلاهدار هم گفته می‌شود مژه‌هایی مناسب‌ است که دارای پایه صاف و فرهای شدید هستند که از زیر پلک بیرون زده، خط مژه‌ها را بلند کرده و چشم‌ها را درخشان و شاداب نشان می‌دهند.

چشم فرو رفته یا گود Deep-set Eyes

چشم فرو رفته یا گود Deep-set Eyes

چشم‌های فرو رفته یک نوع فرم چشم است که در آن چشم‌ها پلک‌های بزرگی دارند که به سمت داخل چشم فرو رفته و گود هستند. چشمان گود به چشمانی گفته می شود که محل قرارگیری آن نسبت به ابروها عقب تر است یعنی اگر از نیم رخ به چنین چشمانی نگاه کنید خواهید دید که استخوان زیر ابرو و حتی خود ابرو نسبت به چشم ها جلوتر است و کره چشم در محلی عمیق تر قرار گرفته و به اصطلاح گودتر است.

اکستنشن مژه برای بیرون کشیدن چشم های عمیق از صورت بسیار عالی است. اکستنشن مژه مناسب برای این فرم از چشم‌ها مدل فر با قدهای بلند است.

چشم های نزدیک به هم Close-set Eyes

چشم های نزدیک به هم Close-set Eyes

در این نوع چشم‌ها در حد فاصل بین دو چشم، به اندازه‌ای کمتر از یک چشم تک، فاصله وجود دارد. در حالت عادی بین دو چشم به اندازه یک چشم تک فاصله هست. در این فرم چشم باید توجه بیشتری به گوشه‌های بیرونی چشم داشته باشید، بنابراین اکستنشن مژه را با مژه‌های بلندتر به سمت این نواحی انتخاب کنید. شما می توانید با ایجاد تغییرات ظریف در طول مژه ها در گوشه بیرونی چشمان خود را برجسته کنید تا جلوه چشمگیرتری ایجاد کنید. گوشه داخلی شما باید مژه های کوتاه‌‌تری داشته باشد و گوشه بیرونی باید مژه های بلندتری داشته باشد. و به این شکل می‌توانید فاصله بین چشم‌ها را بیشتر کنید.

چشم های دور از هم Wide-set Eyes

چشم های دور از هم Wide-set Eyes

در این چشم‌ها فاصله بین دو چشم از یک چشم تک بیشتر است. برای اینکه چشم‌ها نزدیک‌تر به نظر برسند، اکستنشن‌های بلند‌تر را در وسط هر چشم قرار دهید و اکستنشن‌های کوتاه‌تر را به گوشه بیرونی کاهش دهید.

دریافت نوبت آنلاین

رزرو آنلاین وقت با گوشی، تبلت، و لپ تاپ در هر زمان و هر کجا که هستین.
کافیه اینجا کلیک کنین و وقتتون رو به صورت آنلاین هر ساعت از شبانه روز که خواستین رزرو کنین.

انواع مدل اکستنشن مژه

استایلیست‌های مژه مدل‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند، امروزه انواع اکستنشن مژه در سایزها، رنگ‌ها و جنس‌های گوناگون موجود است که شما می توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود با توجه به فرم چشم‌هایتان مدل مورد علاقه خود را انتخاب کنید. از مدل اکستنشن مژه کلاسیک گرفته تا عروسکی و گربه‌ای و … . در اینجا ما تعدادی از رایج‌ترین انواع مدل‌های اکستنشن مژه را که امروزه در اکثر سالن‌های زیبایی ارائه می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.
انواع مدل اکستنشن مژه
انواع اکستنشن مژه
انتخاب بهترین مدل اکستنشن مژه با توجه به فرم چشم ها

خدمات صورت سالن زیبائی نورژا

برای آشنایی بیشتر با همه خدمات صورت در سالن نورژا اینجا کلیک کنید:

اکستنشن مژه کلاسیک یا طببیعی

Natural Looking or Classic Eyelash Extensions

اکستنشن مژه کلاسیک ساده‌ترین مدل اکستنشن مژه است که برای پر پشت کردن مژه‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. در این مدل یک تار از مژه مصنوعی روی یک تار از مژه طبیعی شما قرار میگیرد و ظاهری طبیعی به چشمان شما می بخشد به همین خاطر هم به اکستنشن مژه طبیعی نیز معروف است.

این مدل برای چه فرم چشمی مناسب است؟

این سبک از مژه برای تمامی فرم‌های چشم مناسب است. تغییر خاصی در چهره ایجاد نمی‌کند و فقط حالتی طبیعی مژه‌ها را تقویت می‌کند. در واقع مژه‌های شما را کمی پُر حجم‌تر و بلندتر کرده و ظاهر آنها را بهبود می‌بخشد.

اگر می‌خواهید تغییر چشم‌گیری را تجربه کنید و مژه‌های شما به چشم بیایند، این مدل مژه برای شما مناسب نخواهد بود. همچنین این مدل اکستنشن مژه به افرادی که چشمان ریزی دارند، توصیه نمی‌شود.

اکستنشن مژه والیوم روسی و مگا والیوم

Russian Volume eyelash extensions and Mega Volume

اگر از داشتن مژه‌های کم پشت رنج می‌برید و دوست دارید با استفاده از روش‌های اکستنش مژه حجم زیادی به مژه های خود بدهید، می‌توانید این مدل را امتحان کنید. اکستنشن مژه والیوم روسی، یک مدل اکستنشن چند بعدی است. بدین صورت که روی هر تار مژه ۲ الی ۷ مژه مصنوعی قرار می گیرد ( ۲ بعدی تا ۷ بعدی). ضخامت این مژه‌ها کمتر از مژه‌های کلاسیک است. در این مدل به دلیل اینکه از تارهای نازکی استفاده می‌شود و سنگینی و باری روی مژه های اصلی وارد نمی‌‌شود، دیگر جای نگرانی درباره آسیب دیدگی به مژه‌های طبیعی وجود ندارد. مژه‌های حجم‌دهنده روسی، با ایجاد ظاهری خیره‌کننده برای چشم‌ها طرفداران خاص خود را دارد.

اکستنشن مژه مگاوالیوم بسیار مشابه اکستنشن‌های والیوم است، در واقع تنها تفاوت این دو اکستنشن در تعداد و ضخامت مژه‌هایی است که به کار برده می‌شود و از نظر حجمی، پرپشت تر از اکستنش والیوم می باشد. در روش اکستنشن مژه والیوم حداکثر ۵ یا ۶ مژه با قطر ۰.۷ استفاده می‌شود. این در حالیست که در اکستنشن مگا والیوم می‌توان حداکثر تا ۱۶ مژه با ضخامت‌های مختلف ۳/۰ تا ۵/۰ روی مژه‌های طبیعی استفاده کرد. به این ترتیب شاهد افزایش حجم مژه‌هایتان خواهید بود.

این مدل برای چه فرم چشمی مناسب است؟

این مدل از مژه تقریبا برای تمامی فرم‌های چشم مناسب است. برای کسانی که مژه‌های نازک‌تری دارند و می‌خواهند پرپشت‌تر به نظر برسند یا برای کسانی که می‌خواهند ظاهری چشمگیرتر داشته باشند ایده آل است.

اما برای افرادی که فرم چشم آنها رو به پایین است و یا چشمان ریز و دو پلکی دارند، این مدل خیلی مناسب نیست.

اکستنشن مژه عروسکی

Dolly Eyelashes​

اگر می‌خواهید چشم‌هایتان بازتر و درشت‌تر به نظر برسند، از این مدل مژه استفاده کنید. این سبک شامل تارهای بلند و کوتاهی است که در گوشه‌های داخلی و خارجی پلک قرار می‌گیرند. در مدل اکستنشن مژه عروسکی مژه‌های کوتاه‌تر در گوشه های داخلی و خارجی چشم و مژه های بلندتر در امتداد و قوس چشم قرار می گیرند. در واقع در این روش مژه‌ها از گوشه داخلی چشم به سمت قوس وسط چشم به تدریج بلندتر شده و از این ناحیه تا گوشه خارجی دوباره کوتاه می‌شوند.

این مدل برای چه فرم چشمی مناسب است؟

این مدل برای کسانی که پلک‌های افتاده، چشم‌های رو به پایین یا چشم‌های بادامی دارند بسیار مناسب است و چشم ها را بازتر و شاداب‌تر نشان می‌دهد.

اما این مدل مژه برای افرادی که چشمان گرد دارند توصیه نمی‌شود.

اکستنشن مژه مدل گربه ای

Cat-Eye Style

اکستنشن مژه گربه‌ای ظاهری زیبا، متمایز و جذاب برای چشمان طبیعی شما ایجاد می‌کند. اکستنشن مژه مدل گربه‌ای به این صورت است که اکستنشن‌ها در گوشه داخلی چشم کوتاه‌تر هستند و به تدریج هرچه به سمت گوشه خارجی چشم می‌روند بلندتر می‌شود. این مدل دقیقا مانند خط چشم گربه ای است و حالت کشیده به چشم‌های شما می‌دهد.

این مدل برای چه فرم چشمی مناسب است؟

اگر چشم‌های شما گرد و یا نزدیک به هم است و دوست دارید کمی حالت چشم خود را متعادل‌تر کنید و فرم کشیده به آن بدهید، این مدل انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

اگر چشمان شما رو به پایین، دور از هم، دو پلکی و ریز است، نباید از اکستنشن مژه گربه‌ای استفاده کنید.

اکستنشن مژه هیبریدی یا نامنظم

Hybrid Eyelash Extensions

سبکی از اکستنشن مژه که دنیای زیبایی را تحت تأثیر قرار داده است. مژه‌های هیبریدی ترکیبی از مژه‌های کلاسیک و مژه‌های والیوم هستند که سبک تر از والیوم و سنگین تر از کلاسیک می‌باشند. برای کسانی که خط مژه نامنظم دارند و در برخی نواحی به حجم و در برخی دیگر به بلندی نیاز دارند، تغییر چشمگیری به همراه دارد. این مدل ظاهری با بافت فوق العاده ایجاد می‌کند که بیشتر شبیه مژه‌های طبیعی است. برخی از افراد از این مدل به عنوان مژه‌های کارداشیان یاد می‌کنند، زیرا این مدل انتخاب محبوب کیم کارداشیان و خواهرانش است.

این مدل برای چه فرم چشمی مناسب است؟

چیزی که در مورد مدل اکستنشن مژه هیبریدی عالی است این است که آن برای همه فرم چشم‌ مناسب است.

اکستنشن مژه رنگی

Colored Eyelash Extensions

آیا تا به حال به داشتن اکستنشن مژه رنگی فکر کرده‌اید؟ در دنیای زیبایی و مد، سبک های جدید و متفاوت همیشه خواهان دارند؛ با اکستنشن مژه رنگی به راحتی در میان جمع یا مهمانی‌های خاص بدرخشید. این سبک با روش‌های زیادی انجام می‌شود و از زرد و نارنجی گرفته تا صورتی و بنفش موجود هستند. همچنین شما می توانید از این مدل برای برجسته کردن هرچه بیشتر رنگ طبیعی چشم خود استفاده کنید.

با این سبک، شما همیشه پر انرژی و سرحال به نظر می‌رسید. امروزه در اکستنشن مژه تنوع رنگی زیادی وجود دارد. اکستنشن مژه‌های تک رنگ، ۲ رنگ و ۳ رنگ، مژه‌های آمبره، انواع مژه های فشن مدلینگ، مژه های تمام رنگی، مژه های ترکیبی، مژه‌های اکلیلی و نگین دار که با توجه به سبک، سلیقه و استایل‌تان می‌توانید از آنها استفاده کنید.

این مدل برای چه فرم چشمی مناسب است؟

 این مدل اکستنشن می‌تواند به روش‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم بر روی چشمان شما اجرا شود، منتها با این تفاوت که از مژه های رنگی بهره می‌برید. در واقع تمام مزایای مدل‌های اکستنشن‌ والیوم، کلاسیک، گربه‌ای، عروسکی و... را داراست؛ از جمله افزایش حجم و طول مژه، بی‌نیازی از آرایش و مکمل و برجسته کننده چشم. پس تمامی نکاتی که در مورد مدل اکستنشن و تناسب آن با فرم چشم گفتیم در مورد اکستنشن رنگی هم صدق می‌کند.

خلاصه کلام

زیبایی چشم در کل صورت باعث افزایش جذابیت و بالا بردن اعتماد به نفس می‌شود. زیبایی کل صورت تا حد زیادی به فرم چشم‌ها مربوط می‌شود. امروزه، روش‌های مختلفی برای افزایش زیبایی چشمان استفاده می‌شود که یکی از روش‌های پر طرفدار، اکستنشن مژه است. به کمک این روش، چشمان شما درشت و مژه‌ها نیز پرپشت و ضخیم ظاهر می‌شوند. شما را با انواع فرم چشم آشنا کردیم و چند مدل از اکستنشن‌های مژه محبوب را به شما معرفی کردیم از جمله کلاسیک، والیوم، عروسکی، گربه‌ای و … و گفتیم که شما با آگاهی داشتن از فرم چشمان‌تان می توانید بهترین انتخاب را برای مدل اکستنشن مژه داشته باشید و از نتیجه‌ی کار نهایت لذت را ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن