بسیاری از افراد برای صاف کردن موهای خود به دنبال اتوهای صاف کننده یا محصولات شیمیایی هستند. صاف کردن مکرر با حرارت یا مواد شیمیایی مو را ضعیف می کند و منجر به شکستگی موخوره و ریزش مو می شود. در این مقاله ۵ روش خانگی و طبیعی برای صاف کردن مو را برایتان شرح خواهیم داد

۱.صاف کردن مو با شیر نارگیل و آبلیمو

شیر نارگیل موها را تغذیه و نرم می کند. این ماده مغذی حاوی چربی های اشباع شده است که نرم کننده ها را فراهم می کند. همچنین حاوی اسیدهایی است که تعادل اسیدی و قلیایی پوست سر را بازیابی می کند. برای بهره مندی از خواص صاف کردن مو شیر نارگیل آب لیمو را با شیر نارگیل تازه مخلوط کنید وبه عنوان ماسک روی موهایتان استفاده کنید. آب لیمو خاصیت پاک کنندگی و صاف کنندگی دارد و به درخشندگی مو کمک می کند.

۲.استفاده از روغن داغ

شاید شما هم متعجب شده باشید که روغن داغ چگونه به صاف کردن مو کمک میکند اما جالب است بدانید گرم کردن روغن های تقویتی مثل روغن نارگیل باعث افزایش جذب و اثر بخشی این روغن ها و در نتیجه صافی بیشتر موها خواهد شد.

روش انجام: روغن نارگیل را حرارت داده و روی موها بمالید. سپس یک حوله را در آب داغ فرو کنید و آب آن را بگیرید و حوله داغ را مانند عمامه دور سر بپیچید. آن را به مدت ۵ دقیقه نگه دارید. بسته بندی حوله داغ را ۳ یا ۴ بار تکرار کنید. با شامپوی ملایم بشویید. با یک شانه دندانه پهن شانه کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید

۳.ماسک شیر و عسل

همانطور که میدانید مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. پروتئین موجود در شیر از نظر افزایش قدرت و بدن مفید است.

شیر همچنین حاوی چربی هایی است که به نرم و صاف شدن مو کمک می کند. عسل علاوه بر تمام خواص درمانی ای که دارد یک مرطوب کننده طبیعی نیز می باشد که به موها درخشندگی می بخشد.

طرز تهیه ماسک: یک قاشق غذاخوری عسل را می توان با شیر مخلوط کرد تا موها نرم و صاف شوند. آنها همچنین براقیت را اضافه می کنند. این ترکیب را می توان در یک بطری اسپری نیز قرار داد. بعد از شامپو، موها را با آن اسپری کنید، بگذارید ۲ دقیقه بماند و با آب معمولی آبکشی کنید.

۴.ماسک روغن زیتون و تخم مرغ

ساختار شیمیایی روغن طبیعی در بدن ما شبیه روغن زیتون است. به همین دلیل است که روغن زیتون به بازیابی تعادل طبیعی کمک می کند. روغن زیتون حاوی هیدروکسی تیروزول و ویتامین E است که هر دو مو را تغذیه می کنند. تخم مرغ حاوی ویتامین ها و مواد معدنی همراه با اسیدهای چرب است.

طرز تهیه ماسک: ۲ عدد تخم مرغ را با روغن زیتون مخلوط کنید. روی موها بمالید. کلاه دوش بپوشید و بگذارید ۲۰ دقیقه قبل از شستشو بماند.

۵.ماسک آرد برنج، خاک رس و سفیده تخم مرغ

اگر از این ماسکموی خانگی هفته ای یک بار استفاده کنید نه تنها باعث تمیزی مو ها می شود بلکه به صاف کردن مو و حجیم و پرپشت شدن آن نیز کمک می کند.

روش تهیه ماسک: یک سفیده تخم مرغ را باید به یک چهارم فنجان آرد برنج و یک فنجان خاک رس اضافه کنید. خمیر را به موهایتان بمالید، موها را شانه کنید و بگذارید یک ساعت بماندو سپس با شامپو بشویید.

آیا روش های خانگی صاف کردن مو دائمی است؟

تمامی مواردی که ذکر شد به مرور زمان باعث از بین رفتن وز مو و صافی می گردد اما اگر به دنبال صافی دائمی و موهای لخت شلاقی هستید می بایست از مواد شیمیایی استفاده کنید این کار را هم در منزل و هم با مراجعه به سالن های زیبایی می توانید انجام دهید

صافی مو در خانه

مراحل و موادلازم برای صاف کردن مو در خانه

برای این کار به روغن آرگان یا نارگیل ، دستکش ، کلیپس ، شانه دم باریک و تقویت کننده یا ریلکسر مو احتیاج دارید. پس از تهیه موارد ذکر شده طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. موهای خود را با شانه دم باریک به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را با استفاده از کلیپس مو در جای خود نگه دارید .
  2. یکی از قسمتهای مو را به ۴ یا ۶ قسمت مساوی تقسیم کنید .
  3. دستکش بپوشید و مقداری روغن نارگیل یا آرگان را به ریشه موها بمالید .
  4. سپس تقویت کننده یا ریلکسر مو را با دست یا شانه به موها آغشته کنید . اطمینان حاصل کنید که موها کاملاً اشباع شده و با کرم پوشانده شده است .
  5. همین کار را برای تمام قسمت های مو تکرار کنید .
  6. طبق دستورالعمل روی بسته بندی ، اجازه دهید ریلکسر برای مدت تعیین شده روی موها بماند .
  7. ابتدا ریلکسر را با آب ولرم از روی موها بشویید و سپس موهای خود را به آرامی با شامپو بدون سولفات و نرم کننده شست و شو دهید.
  8. آب اضافی موها را بگیرید و موها را با سشوار خشک کنید .

نکته: صاف کردن مو به صورت دائمی روشی است که به تخصص نیاز دارد بنابراین بهتر است در منزل اقدام به انجام این کار نکنید چرا که ممکن است با یک انتخاب غلط آسیب جبران نا پذیری به مو هایتان وارد کنید.

صاف کردن مو با 5 روش خانگی و دائمی

انواع روش های صاف کردن مو به صورت دائمی

۱.اتو مو

استفاده از حرارت و اتوی مو یک درمان صاف کننده نیست، اما برای مبتدیان، اتو مو ساده ترین راه برای رام کردن موهای وز تا شامپوی بعدی است. هنگام صاف کردن مو هایتان، قبل از استفاده از اتوی مو ، مطمئن شوید که موها کاملا خشک شده باشد تا از آسیب بیشتر به موهایتان جلوگیری کنید. از آنجایی که صاف کردن مو می تواند موها را خشک و شکننده کند، مطمئن شوید که همیشه از اسپری محافظ در برابر حرارت استفاده کنید و سعی کنید در روزهایی که نیازی به صاف کننده ندارید این کار را انجام ندهید.

۲.ریباندینگ مو

ریباندینگ یک درمان شیمیایی مو است که موها را صاف، براق و زیبا می کند. ریباندینگ مو شامل استفاده از یک کرم یا نرم کننده شل کننده برای شکستن ساختار طبیعی مو و سپس یک خنثی کننده برای پیوند مجدد ساختار است. ریباندینگ برای کسانی که مشکل صاف کردن موهای موج دار یا ضخیم خود را دارند ایده آل است، اما زمانی که مو شروع به رشد کرد،

موهای جدید به حالت طبیعی خود هستند و به راحتی قابل تشخیص است و نیاز به ترمیم دارد. همان‌قدر که ریباندینگ محبوب است، فقط می‌توان آن را هر چند وقت یک‌بار انجام داد، زیرا می‌تواند موها را بسیار شکننده و ضعیف کند. همچنین به مراقبت زیادی از مو نیاز دارد – بنابراین قبل از انجام آن حتما تمام جوانب را بسنجید.

۳.صاف کردن مو به روش ژاپنی

صاف کردن ژاپنی با استفاده از مواد شیمیایی و گرما، یک درمان صاف کننده و حالت دهنده است که ساختار دائمی تغییر یافته مو را تقویت می کند. در طول درمان صافی ژاپنی، پیوندهای پروتئینی در مو شل شده و سپس توسط سلول‌های مو تغییر شکل می‌دهند. برای کسانی از شما که نمی توانید یک جا بنشینید، از قبل هشدار داده شود که این یک فرآیند طولانی است که شامل مراحل متعددی است … به طور دقیق شش تا هشت ساعت طول می کشد .

پس از چند روز، برای مرحله آخر نیز باید یک ساعت یا بیشتر به سالن برگردید. از طرفی این روش حدود شش تا هفت ماه ماندگاری دارد . همانطور که این درمان شگفت انگیز و ماندگار به نظر می رسد، می تواند در دراز مدت به موها آسیب برساند، پس حتماً در مورد این روش فکر کنید.

 فرآیند انجام صاف کردن مو ژاپنی به ترتیب زیر انجام می شود :

  • ابتدا موها با شامپو شسته می شود تا چربی و آلودگی موها کاملا تمیز و پاک شود .
  • سپس محلول شیمیایی به هر قسمت اعمال می کنند . این محلول پیوندهای پروتئینی را می شکند و بافت طبیعی موهای شما را بازسازی می کند .
  • این محلول باید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها بماند .
  • سپس آرایشگر محلول را با آب سرد میشوید و سپس موهای شما را با شامپو شستشو می دهد .
  • در مرحله بعدی قسمتهایی نازک و باریک از موها باید در معرض حرارات اتو مو مخصوص قرار بگیرید تا کاملا صاف شوند .
  • اتو کشی موها باید کاملا دقیق و آهسته بر  روی تمام قمست ها مو انجام شود .
  • در مرحله بعدی آرایشگر مواد شیمیایی دیگری را روی موهای شما اعمال می کند تا موها شکل جدید خود را حفظ کنند .
  • پس از سه روز ، باید این کار را مجددا تکرار کنید تا پیوندها برای همیشه قفل شوند و موهایی فوق العاده صاف به سبک ژاپنی داشته باشید .

۴.کراتینه مو با مواد برزیلی

صاف کردن مو به روش کراتینه طی چند سال گذشته به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و دلیل خوبی هم دارند. آنها یکی از ایمن ترین روش های صاف کردن مو هستند. کراتین یک پروتئین طبیعی است که در حال حاضر در موهای ما یافت می شود، اما از آنجایی که محتوای پروتئین با افزایش سن و رژیم غذایی نامناسب کاهش می یابد، سطح کراتین نیز کاهش می یابد. درمان کراتینه، پوششی از کراتین را به ساقه مو اضافه می کند و به آن مواد مغذی می دهد که موها را ابریشمی، صاف و صاف می کند.

بعد از اینکه یک متخصص آرایشگاه محلول کراتین را روی موها اعمال کرد، از یک اتوی صاف ۴۵۰ درجه برای چسباندن فرمول به تارهای مو استفاده می‌شود یک سد رطوبتی ایجاد می‌کند که موخوره را کاهش می‌دهد و ظاهری براق به مو می‌دهد.

بهترین بخش در مورد کراتینه درمانی این است که مو به تدریج به ساختار اولیه خود باز می گردد و درمان را می توان به طور مکرر بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن به مو انجام داد. در واقع، درمان‌های کراتینه در استفاده مکرر نتایج بهتری می‌دهند. اگرچه ارزان ترین درمان نیست، اما حدود شش ماه دوام خواهد داشت، به خصوص اگر درمان را با شامپوها و نرم کننده های بدون سولفات حاوی کراتین دنبال کنید!

همانطور که می دانید موهای هر فردی متفاوت است، بنابراین در حالی که رتبه بندی ما بر اساس میزان ایمن و موثر بودن درمان ها است، هر فرد ممکن است نتایج کاملا متفاوتی داشته باشد.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در مقاله ذکر شد اگر هنوز هم برای صاف کردن مو هایتان دو دل هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

همچنین هنرجویان و همکاران عزیز در تمامی رشته پر طرفدار و پر در آمد لاین های زیبایی از جمله صاف کردن مو  نیز می توانند با مراجعه به صفحه آموزش و یا پیج اینستاگرام ما و پس مشاهده نمونه کار های سالن زیبایی نورژا از طریق راه های  ارتباطی برای شرکت در دوره های مبتدی تا تخصصی به صورت خصوصی وعمومی  به دو روش حضوری و آنلاین با مشاورین ما در تماس باشند.

راه های ارتباطی ما

  • از طریق تماس تلفنی  با شماره ۰۹۱۲۸۲۴۲۱۲۷
  • از طریق واتساپ شماره تلفن بالا
  • از طریق دایرکت اینستاگرام سالن زیبایی نورژا
  • از طریق گفت و گوی آنلاین در سایت که در گوشه کناری صفحه به شما نمایش داده می شود
  • از طریق مراجعه حضوری به سالن زیبایی نورژا محدوده کریمخان ولیعصر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن