با پروتئین تراپی موهای خود را جذاب‌تر کنید

موی انسان فیبر پیچیده‌ای است که از سلول‌های مرده، پروتئین‌ها، آب، لیپیدها، رنگدانه‌ها و عناصر کمیاب تشکیل شده است. موهای ما در واقع تا حد زیادی از پروتئین، به ویژه کراتین تشکیل شده است، بنابراین فهمیدن اینکه چرا تامین پروتئین برای موهای آسیب دیده حیاتی می‌باشد و شما می‌توانید با پروتئین تراپی موهای خود را جذاب‌‌تر کنید؛ کار راحتی است.

دور از انتظار نیست اگر موهای شما گاهی اوقات کدر، بی‌حال، آسیب دیده و یا بیمار به نظر برسند. هر کدام از این حالات نیز به نوبه خود می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله: فقر و کمبود مواد مغذی خصوصا انواع ویتامین و پروتئین مورد نیاز مو، کم آبی مو، تماس مستقیم مو با نور خورشید، استفاده مکرر از وسایل حرارتی مانند اتو و سشوار، رنگ مو و دکلره، آلودگی‌های محیطی و … که در نتیجه همه این‌ها می‌تواند منجر به تجزیه پروتئین در موهای شما شود. در این صورت تنها راه برای بازگرداندن سلامت موهایتان، بازگرداندن پروتئین به آنها یا همان انجام پروتئین تراپی مو است.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی یک روش بسیار موثر برای افزایش سلامت و رساندن مواد مغذی به موها است . این روش یک درمان طبیعی برای تقویت موهای نازک و همچنین درمانی است که طی فرآیندهای مختلفی پروتئین های هیدرولیزه را به صورت مستقیم به فولیکول‌های مو باز می‌گرداند و باعث می شود که لایه کوتیکول مو سفت‌تر شود. هر فاصله یا منفذی روی کوتیکول مو در این درمان پر می‌شود و اطراف ساقه مو سالم نگه داشته می شود و احتمال آسیب دیدگی در آینده کاهش پیدا می کند و در نهایت موهای شما را قوی، سالم، درخشان و انعطاف‌پذیر‌تر می‌کند.
با پروتئین تراپی موهای خود را جذاب‌تر کنید

از کجا بفهمید که موی شما نیاز به پروتئین تراپی دارد؟

قبل از اینکه به سراغ پروتئین تراپی بروید، شاید بهتر باشد اول از خودتان بپرسید که “آیا اصلا موهای من نیاز به پروتئین درمانی دارد یا نه؟” داشتن موهای خشک به تنهایی دلیل کافی برای درمان موهای شما با پروتئین نیست.

نشانه‌هایی که نشان می دهد موهای شما نیاز به پروتئین تراپی دارد عبارتند از :

  • اگرموهایتان وز شده و در هم گره می‌خورند.
  • اگر موهایتان حالت کشسانی خود را از دست داده است.
  • اگر موهایتان نازک شده‌ است.
  • اگر هنگام لمس کردن موهایتان احساس چسبندگی می‌کنید.
  • اگر موهایتان بیش از حد زبر و شکننده شده است.
  • اگر موهایتان متخلخل شده است.
  • اگر انعطاف پذیری موهایتان کاهش یافته و دچار خشکی بیش از حد شده است.
  • اگر جزو افرادی هستید که موهای خود را زود به زود رنگ می‌کنید.

اگر موهای شما ویژگی‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم را داراست، روش پروتئین تراپی برای شما مفید خواهد بود. می‌توان به کمک پروتئین تراپی این آثار منفی را خنثی کرد و پروتئین‌های از دسته رفته را دوباره به مو برگرداند. البته شیوه زندگی و نوع رژیم غذایی نقش موثری در کمبود پروتئین دارند. حفظ یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین، امری ضروری برای رشد و تقویت مو‌ها به شمار می‌رود. در واقع عدم مصرف پروتئین کافی ممکن است منجر به ریزش موهایتان شود. در این شرایط هم برای کمک به رشد و سلامت موهایتان نیاز به پروتئین درمانی خواهید داشت.

اگر هنوز هم مطمئن نیستید که به پروتئین تراپی مو نیاز دارید یا خیر، می‌توانید با متخصصان و کارشناسان احیاء مو در سالن زیبایی نورژا مشورت کنید.

با پروتئین تراپی موهای خود را جذاب‌تر کنید
با پروتئین تراپی موهای خود را جذاب‌تر کنید
با پروتئین تراپی موهای خود را جذاب‌تر کنید

دریافت نوبت آنلاین

رزرو آنلاین وقت با گوشی، تبلت، و لپ تاپ در هر زمان و هر کجا که هستین.
کافیه اینجا کلیک کنین و وقتتون رو به صورت آنلاین هر ساعت از شبانه روز که خواستین رزرو کنین.

فواید پروتئین درمانی مو چیست؟

با پروتئین تراپی موهای خود را جذاب‌تر کنید
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اگر مو از پروتئین تشکیل شده است، چرا به درمان‌های پروتئینی اضافی نیاز دارد؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که مو به طور طبیعی هر چه از ریشه دورتر می‌شود، رطوبت و تغذیه خود را از دست می‌دهد. زمانی که موی شما رطوبت و تغذیه خود را از دست می‌دهد، پروتئین کراتینه شده شروع به باز شدن و تجزیه می‌کند. از این رو مو استحکام و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و پیوندها ضعیف می شوند. بازسازی، حمایت و تقویت این ماتریکس پروتئین کلید سلامت مو و پوست سر شماست. پروتئین‌تراپی مو را می‌توانید هم از طریق مواد شیمیایی در سالن‌های زیبایی انجام دهید و یا به طور طبیعی و گیاهی در خانه.
همانطور که قبلا هم گفتیم، پروتئین تراپی مو فواید بسیاری برای موهای شما دارد. این روش فوق العاده با پر کردن شکاف‌های ناشی از گرما یا آسیب‌های دیگر در کوتیکول مو، منجر به ترمیم بافت موها می‌شود. همچنین این درمان در کاهش شکستگی، نرم شدن، تقویت و کراتینه مو نقش موثری دارد. البته درمان‌های پروتئینی بهتر است با آبرسانی‌های عمیق و مرطوب کننده‌ها همراه باشند تا بهترین نتیجه را حاصل کنند.
با پروتئین تراپی موهای خود را جذاب‌تر کنید

به طور کلی فواید درمان پروتئین مو شامل موارد زیر می‌شود:

محافظت از مو در برابر آسیب: مواد پروتئینی به طور مستقیم به فولیکول مو متصل شده و لایه کوتیکول را سفت می کند و از این طریق مانعی در اطراف فولیکول ایجاد می‌کند که از آسیب بیشتر محافظت می‌کند.

تقویت مو: پروتئین بلوک ساختمانی مو است، بنابراین جایگزینی پروتئینی که در ردیف‌های فولیکول‌های دور از ریشه از بین رفته یا آسیب دیده است به تقویت کل طول مو کمک می‌کند.

نرم کنندگی: پروتئین تراپی مو روشی برای نرم‌تر کردن موها است؛ در این روش با از بین بردن سلول‌های مرده پوست سر و اضافه کردن پروتئین به موها، آنها را نرم و درخشان می‌کند و مانع از وز شدن و گره خوردن مو می‌شود.

آبرسانی مو: پروتئین تراپی مو به هیدارته شدن پوست سر و خود موها کمک زیادی می‌کند. مرطوب بودن پوست سر و مو می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کند. یک درمان پروتئین هیدرولیز شده برای مو در درجه اول به عنوان یک آبرسان تقویت کننده عمل می کند. پروتئین را در حالی که به جذب رطوبت کمک می‌کند به رشته‌ها اضافه می‌کند و سپس آن رطوبت را به داخل قفل می‌کند. به این ترتیب، به حفظ تعادل پروتئین و رطوبت در رشته‌های مو کمک می‌کند.

بهبود حالت ارتجاعی: موهایی که فاقد پروتئین هستند اغلب قبل از شکستن بیشتر از حد معمول کشیده می شوند. یک درمان پروتئینی به بازیابی خاصیت ارتجاعی مو کمک می کند تا به طور معمول کشیده شود و سپس به عقب برگردد.

کمک به از بین بردن شکستگی و شکافتگی انتهای مو: در بهبود استحکام و قابلیت ارتجاعی مو، درمان های پروتئینی به از بین بردن شکستگی و شکافتگی انتهای مو کمک می‌کند. و می‌تواند به گونه‌ای جلوه کند که گویی مو رشد کرده و بلندتر شده است. زیرا درمان‌های پروتئینی از ضعیف و شکننده شدن موها جلوگیری می‌کند و در نتیجه موهای قوی‌تر کمتر می‌شکند.

ظاهر کلی مو را تقویت می کند: پروتئین ها مطمئناً بر تراکم، کشش و استحکام مو تأثیر می گذارند. علاوه بر این، آنها به از بین بردن شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو کمک می کنند و به موها کمک می کنند تا به قطر بالقوه خود برسند و در کل موها ظاهری ضخیم‌تر و پُرتر پیدا می‌کنند. پروتئین هیدرولیز شده گندم سبک وزن است و مولکول‌های کوچک آن به راحتی به ساقه مو نفوذ می‌کنند. هنگامی که به آنجا می رسند، آنها آب را می‌کشند، تارها را پر می‌کنند و موهای شما را پرتر و ضخیم تر نشان می دهند. پروتئین گندم موجود در محصولات پروتئین تراپی مو، تارها را صاف‌تر، انعطاف پذیرتر و کشسان‌تر می‌کند از این رو موهای شما براق‌تر به نظر می رسد.

جمع بندی

موهای شما برای اینکه زیبا و سالم باشند به مواد مغذی و عناصر مختلفی همچون پروتئین نیاز دارند. کراتین که همان پروتئین موجود در رشته های مو است از اصلی‌ترین اجزای ساختار مو است که به طور طبیعی در موی همه افراد وجود دارد. هر گونه دستکاری مو، می‌تواند به آن آسیب وارد کند. حرارت سشوار و اتوی مو، استفاده مکرر از رنگ‌های شیمیایی و دکلره از جمله آسیب‌های جانبی مو هستند که منجر به تجزیه کراتین موی شما شده و موهایتان را بد حالت می‌کند. عوامل دیگری مثل سبک بد زندگی، آلودگی آب و هوا، رژیم نادرست غذایی و … هم در افت پروتئین موی شما مؤثرند.

پروتئین تراپی یکی از روش‌های درمانی برای احیاء مو است که باعث تغذیه بافت تارهای مو از بیرون و تقویت یکپارچگی ساقه مو از داخل می‌شود. در درمان پروتئین مو، هم زمان با ترمیم ساقه مو، رطوبت رسانی عمقی مو نیز انجام می‌شود. در این قسمت گفتیم که با دیدن چه علائمی می‌توانید مطمئن شوید که موی شما نیاز به درمان پروتئینی دارد و از مزایای پروتئین درمانی برایتان صحبت کردیم.

با پروتئین تراپی موهای خود را جذاب‌تر کنید

 

اگر علاقه مند به استفاده از روش پروتئین تراپی برای موهایتان هستید، می‌توانید با مراجعه به سالن زیبایی نورژا از خدمات تخصصی درمان و احیاء مو آن بهره‌مند شوید و با پروتئین تراپی جذابیت را به موهای خود بازگردانید.

خدمات مو سالن زیبائی نورژا

برای آشنایی بیشتر با همه خدمات مو در سالن نورژا اینجا کلیک کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن