فیبروز ابرو چیست

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو یکی از روش های جدید و نیمه دائمی آرایش و زیبایی ابرو است که به صورت دستی و استفاده از سوزن های یکبار مصرف در لا به لای ابرو هاشور و یا سایه ایجاد می کنند. هدف اصلی این روش ارائه راه حل و برطرف نمودن نواقص ابرو با طرح و رنگ خاص می باشد. فیبروز ابرو، روش دائمی نیست و با گذشت مدتی معین از بین می رود بنابراین برای داشتن ابروهای طبیعی با زیبایی خاص می توان به طور دائم از این روش استفاده کرد.

نام این متد فیبروز برگرفته از شرکتی در صربستان می باشد که این روش زیبایی را بنیان گذاری کرده است در حال حاضر افراد بسیاری از کشور ما ، این  متد زیبایی ابرو را مورد استفاده قرار داده اند.

فیبروز ابرو از جمله روش نیمه دائمی برای زیبایی ابرو و آرایش ان می باشد که از آن می توان به صورت دستی با استفاده از سوزن های یکبار مصرف استفاده نمایید و پس از اتمام این روش شاهد زیبایی ابروهای خود با فرم بسیار طبیعی و عالی خواهید بود.امروزه اغلب افراد با این روش زیبایی و آرایش ابرو آشنا هستند و در تمامی جوامع غربی و شرقی از این روش استفاده می کنند.

فیبروز چه عوارضی دارد

مزایا فیبروز ابرو

  • به وجود آمدن التهاب کمتر در مقایسه با دیگر روش ها
  • دقت بالا و در نهایت داشتن ابروهایی به ظاهر طبیعی
  • ایجاد تراکم بالا در این قسمت
  • تغییر آسان مدل ابرو
  • وجود مدل های مختلف برای اجرای این متد
  • داشتن هزینه بسیار مناسب
  • بهترین گزینه برای ایجاد قرینه در ابرو ها
  • فرم دادن به تاج ابرو ها
  • سوزش و درد کمتر
  • دادن حالت ظریف و طبیعی به ابرو ها
  • فرم دادن به آرک ابروها

فیبروز ابرو چه عوارضی دارد؟

  • طراحی ابرو :
    برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و طراحی ناخواسته و نامناسب مشتری می تواند از پیگمنتر درخواست نماید با نظارت و تایید ایشان مرحله به مرحله فرآیند طراحی را انجام دهد. یادتان نرود که هر تکنیکی از تاتو میکاپ نیست که اگر دلمان نخواست آن را به راحتی پاک کنیم
    ممکن است طرحی که امروز برای ابرویتان در نظر می گیرید به درد مثلا ۱۰ سال آینده نخورد و در آن زمان این مدل ، طرحی نا زیبا به شمار آید. این مورد به خصوص برای ابروهایی که بر اساس مد روز طراحی می شوند صدق می کند . همانطور که طی چند دهه گذشته ابروهایی نازک با خطوطی مرتب مد بوده است و در حال حاضر ابروهای پهن و طبیعی تر پرطرفدار است . برای جلوگیری از بروز چنین مسئله ای پیگمنتر باید حرفه ای باشد و به مشتری مشاوره مناسب دهد. پیشنهاد ما طراحی متناسب با جام چهره مشتری است نه سلیقه او و مد روز . یادتان نرود هر انتخابی مسائل خاص خود را دارد
  • رنگهای خیلی تیره یا بد رنگ :
  • درصورتی که پیگمنتر به خوبی پوست را بشناسد ، ترکیب رنگ ها را بداند و با مشتری بطور صحیح مشاوره صحیح نماید و مشتری نیز انتظارات نامعقول نداشته باشد میتوان از موارد ناخواسته و نا معقول جلوگیری کرد.
  • قرینه نبودن طراحی و تاتو :
    پیگمنتر موظف است طرح نهایی و قرینگی آنها را با نظارت مشتری بررسی کرده و پس از تایید مشتری اقدام به انجام کار نماید. برای چک کردن قرینه بودن ابروها پیگمنتر می تواند از اپلیکیشن قرینه سازی استفاده نماید.
ماندگاری فیبروز چقدر است

مراحل انجام فیبروز

ابتدا باید در تاج ابرو، خطوط فیبروز اجرا شود، و دو بار هر خط را تمدید نمود. سپس نوبت به شوک دادن رنگ می رسد، با گذشت ۳ تا ۴ دقیقه ابروها رنگ می گیرند و نوبت بی حس کردن می باشد. البته باید توجه داشت که از ۱۰ روز قبل نباید ابروها را رنگ کنید. رنگ استفاده شده در این روش نباید زیاد روشن باشد.

در مرحله بعد دم ابرو و آرک آن ترسیم می شود، برای کم رنگ نبودن تاتو بایست ضخامت استروک ها دو برابر شوند. اجرای فیبروز ابرو با توجه به نوع پوست در چند مرحله انجام می شود. پوست خشک و نرمال گزینه مناسبی برای فیبروز ابرو هستند.

ماندگاری فیبروز چقدر است؟

 فیبروز ابرو پس از مدت ۶ ماه تا ۱ سال، نیاز به ترمیم خواهد داشت. در این روش ترمیمی، از سوزن های مخصوص یک بار مصرف استفاده شده و محل ابروها، هاشور و سایه می خورد. به این شکل کم پشتی ابروها جبران شده و دوباره شکل کامل و زیبای خود را به دست می آورند.

کوتاه تر یا طولانی تر شدن این دوران، به میزان مراقبت های شما بستگی خواهد داشت. به علاوه در صورتی که از رنگ بسیار باکیفیت استفاده شده باشد، ماندگاری فیبروز بیشتر به سمت ۱ سال، نزدیک خواهد شد.

از عوامل موثر در ماندگاری فیبروز ابرو می توان به نوع پوست، رنگ پوست ، هورمون های بدن و … را می توان نام برد.

انواع متود های فیبروز ابرو

در روش فیبروز ، متودهای مختلف هاشور وجود داد که می توان مدلی را انتخاب کرد که با فرم صورت و ابروها مطابقت دارد. در ادامه هر کدام از ای متود ها را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

مدل هاشور spine-3

در این مدل هاشور ابرو که به تیغ ماهی هم معروف است، نقطه کانونی هاشور روی انتهای ابرو ها قرار داشته و تمام قسمت های هاشور در جهت انتهایی ابرو ها زده می شوند.

هاشور spine-5

این مدل هاشور معروف به هاشور ابروی آسیایی نیز می باشد و در آن نقطه کانونی هاشور در قسمت پایینی ابروها و در جایی بین ابتدا و قوس ابروها قرار می گیرد.

هاشور spine-6

در هاشور spine-6 یا هاشور ابروی کلاسیک، نقطه کانونی هاشور در قسمت قوس پایینی ابروها قرار گرفته و همه هاشورها در جهت این نقطه قرار داده می شوند.

هاشور upper spine

در این مدل فیبروز نقطه کانونی هاشور در قسمت بالایی ابروها قرار دارد و تمام هاشور در جهت بالای ابروها زده می شوند.

فیبروز ابرو با تتو چه فرقی دارد؟

در گذشته از جوهر به طور غیر طبیعی و یک دست و به هم پیوسته برای تزریق در زیر پوست استفاده می شد به زیر پوست تزریق می شد و اگر کسی تاتو انجام می داد و پس از مدتی تمایل به پاک کردن آن داشت ، بسیار سخت بود و در نهایت نیز مقداری از جوهر در زیر پوست باقی می ماند زیرا جوهر به عمق پوست نفوذ می کرد.

فیبروز با میکروبلیدینگ ابرو چه فرقی دارد؟

تفاوت فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ ابرو، به نوع سوزن و ظرافت آن بستگی دارد و در کل روش اجرا و نتیجه کار بسیار به هم نزدیک خواهد بود.

شاید کسی که اطلاعات کاملی از تفاوت این روش ها نداشته باشد توانایی تشخیص این فیبروز از میکروبلیدینگ ابرو را نداشته باشد.

تنها می توان گفت که فیبروز ابرو ، توانایی بیشتری در ظریف کاری ابروها خواهد داشت و کاملا علمی است  ولی میکروبلیدینگ ابرو بر پایه مهارت  و توانایی فرد پیگمنتر می باشد.

فیبروز زمانی معنا و مفهوم پیدا می‌کند که برای انجام میکروبلیدینگ فیبروز از سوزن فیبروز و رنگ فیبروز استفاده نمایند. بسیاری از تتوکاران با انجام میکروبلیدینگ نام فیبروز رو بر آن می‌نهند که این کاملا اشتباه است. اکثر تتوکاران با قیمت‌های ارزان و با استفاده از سوزن و رنگ‌های ارزان قیمت خدمات میکروبلیدینگ ارائه می‌دهند که فیبروز نیست. شاید در بعضی مواقع ظاهرا شبیه هم باشند اما در طولانی مدت اصلا شبیه هم نیستند و نتیجه یکسانی ندارند.

نکات مهمی که قبل از انجام فیبروز ابرو باید بدانید

اگر تصمیم به انجام این روش ترمیمی دارید، نکات زیر را به عنوان آمادگی و مراقبت های اولیه مورد نظر قرار دهید:

  1. به اندازه ۱۰ روز پیش از زمان اجرا، از رنگ کردن ابروهای خود، اجتناب کنید.
  2. دقت داشته باشید که هیچ گونه زخم یا جراحت در محل پوست ابرو وجود نداشته باشد.
  3. در صورتی که جوش یا هر مشکل پوستی دیگر در محل ابروها دارید، زمان فیبروز را به تعویق بیندازید.
  4. یک روز پیش از انجام این روش ترمیمی، هیچ گونه آرایش ابرو یا در محل پوست اطراف آن، نداشته باشید.

مراقبت های بعد از فیبروز

مشتری تا ۳ روز بعد از میکروبلیدینگ ابرو باید از پماد A استریل چشمی استفاده نماید و ابرو را کمی چرب نماید . پس از سه روز مشتری استحمام نماید . سه روز اول هیچ آبی به موضع نخورد.

آیا فیبروزابرو عوارض دارد؟

در پاسخ به تمامی این دوستان نگران و ناراحت باید بگوییم که اگر شما به یک پیگمنتر متخصص نه لزوما معروف مراجعه نمایید هیچ مسئله ای برای موهای ابروی شما بوجود نمی آید. در دوره های آکادمی فی اروپا به ما آموزش دادند که در قمستی از پوست کاشت رنگ داشته باشیم که هیچ برخوردی با ریشه یا فولیکول مو نداشته باشیم و هیچ آسیبی به پوست مشتری نرسانیم.

آیا با فیبروز می شود وضو گرفت؟

شستن ابرو تا یکساعت پس از فیبروز ابرو با استفاده از آب مقطر استریل یا آرام پاک کردن آن با دستمال انتی باکتریال اشکالی ندارد. تا سه روز پس از میکروبلیدینگ ابرو آب زدن به ابرو ممنوع است. برای وضو گرفتن می توان از وضوی جبیره استفاده کرد.

آیا در دوران بارداری می توان فیبروز ابرو انجام داد؟

انجام میکروبلیدینگ در دوران بارداری همانند سایر تکنیک های آرایش دائم صورت ممنوع است. رنگهای میکروبلیدینگ حاوی مقدار کمی فلز است که پس از نشست رنگ در لایه درم پوست، وارد خون مادر شده و از طریق مادر به جنین منتقل می شود و ممکن است علاوه بر ایجاد واکنشهای آلرژیک در بدن جنین باعث سقط جنین شود .

گاهی من در گروه های تلگرامی سایر افراد فعال در این رشته شنیده ام که می گویند پس از ماه ششم یا هفتم اشکالی ندارد و پیگمنتر بدون بی حسی می تواند در دوران بارداری برای مادر میکروبلیدینگ انجام دهد که کاملا کذب است! هیچ منبع علمی تایید شده ای در خصوص مجاز بودن میکروبلیدینگ در دوران بارداری وجود ندارد.

قیمت فیبروز ابرو چقدر است؟

هزینه فیبروز ابرو به مدل هاشور بستگی دارد. از آن جایی که تکنیک فیبروز روشی جدیدتر نسبت به روش هایی نظیر میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن است بنابراین قیمت بیشتری نیز دارد. این روش به دوبار ترمیم نیاز دارد که هزینه آن کمتر از هاشور ابرو می شود.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در مقاله ذکر شد اگر هنوز هم برای انجام فیبروز ابرو دو دل هستید ونیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

همچنین هنرجویان و همکاران عزیز در تمامی رشته پر طرفدار و پر در آمد لاین های زیبایی  نیز می توانند با مراجعه به صفحه آموزش و یا پیج اینستاگرام ما و پس مشاهده نمونه کار های سالن زیبایی نورژا از طریق راه های  ارتباطی برای شرکت در دوره های مبتدی تا تخصصی به صورت خصوصی وعمومی  به دو روش حضوری و آنلاین با مشاورین ما در تماس باشند.

راه های ارتباطی ما

  • از طریق تماس تلفنی  با شماره ۰۹۱۲۸۲۴۲۱۲۷
  • از طریق واتساپ شماره تلفن بالا
  • از طریق دایرکت اینستاگرام سالن زیبایی نورژا
  • از طریق گفت و گوی آنلاین در سایت که در گوشه کناری صفحه به شما نمایش داده می شود
  • از طریق مراجعه حضوری به سالن زیبایی نورژا محدوده کریمخان ولیعصر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن