پارافین تراپی چیست؟

اگر دنبال دریافت خدمات آرامش بخش برای ریلکس کردن عضلات دست و پاهایتان هستید ما به شما پارافین تراپی را پیشنهاد می کنیم. پارافین تراپی توسط وکس پارافین انجام می شود.

موم پارافین یک موم سفید یا بی رنگ نرم و جامد است. از هیدروکربن های اشباع ساخته شده است. در سالن زیبایی اغلب به هنگام مانیکور و یا پدیکور دست و پا ها این روش به شما پیشنهاد می شود زیرا این مواد بی رنگ، بی مزه و بی بو است. همچنین می توان از آن برای تسکین درد مفاصل و عضلات استفاده کرد.

موم پارافین یک موم سفید یا بی رنگ نرم و جامد است. از هیدروکربن های اشباع ساخته شده است. در سالن زیبایی اغلب به هنگام مانیکور و یا پدیکور دست و پا ها این روش به شما پیشنهاد می شود زیرا این مواد  بی رنگ، بی مزه و بی بو است. همچنین می توان از آن برای تسکین درد مفاصل و عضلات استفاده کرد.

همانطور که می دانید موم پارافین کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. اغلب برای ساختن شمع و مداد رنگی استفاده می شود. و شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا پارافین تراپی برای پوست مضر است؟  در ادامه به تاریخچه و مزایا و معایب این شیوه درمانی خواهیم پرداخت.

درمان درد های مفصلی

تاریخچه پارافین تراپی

درمان با موم پارافین یک روش درمانی و زیبایی است که گرمای مرطوب را تولید و انتقال می دهد تا در سطح عضلانی عمیق و همچنین در لایه بیرونی پوست درمان ایجاد کند. پارافین برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته است و اولین بار در دهه ۱۹۳۰ برای اهداف درمانی برای درمان آسیب های ارتوپدی مورد استفاده قرار گرفت.

آیا پارافین تراپی برای پوست ضرر دارد؟

موم پارافین یک موم طبیعی است که از نفت به دست می آید. موم پارافین یکی از ایمن‌ترین مواد از نظر پوست در صنعت آرایشی و بهداشتی است زیرا کاملا ضد حساسیت، غیر کومدون زا (منافذ را مسدود نمی‌کند) است و خشک‌کننده نیست. برای مصارف درمانی و آرایشی، این موم باید دارای فیلتر اضافی و درجه مواد غذایی باشد (که توسط FDA به عنوان باکیفیت کافی برای استفاده در فرآوری مواد غذایی تایید شده است).

موم پارافین درمانی نقطه ذوب پایینی دارد -۱۲۵-۱۳۵ درجه فارنهایت، در حدود دمای یک قهوه لاته  که بر روی پوست قابل تحمل است و به بیشتر شدن مزایای درمانی و زیبایی کمک می کند. با این حال، افرادی که حساسیت به گرما دارند، ممکن است در اثر حمام موم پارافین دچار بثورات حرارتی شوند و افرادی که دارای حساسیت شیمیایی بیش از حد ممکن است به دلیل این واقعیت که این محصول از نفت مشتق شده است، واکنش آلرژیک خفیف داشته باشند.

 پس بهتر است قبل از انجام آن مشاوره دریافت کنید. برای مشاوره رایگان می توانید از طریق راه های ارتباطی ما که در پایان مقاله ذکر شده است اقدام کنید.

وکس پارافین همان وکس مو بر است؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا وکس پارافین تا حدی شبیه موم موبر است یا خیر، اما پاسخ منفی است، پارافین وکس هیچ شباهتی به موم موبر ندارد. موم پارافین به مو نمی چسبد و نمی توان از آن برای اپیلاسیون و برداشتن مو های صورت و بدن استفاده کرد.

۴ مزیت درمانی پارافین تراپی

مزیت های درمانی پارافین تراپی در درجه اول به عنوان روش‌های گرمادرمانی کاربرد دارند که از قابلیت حفظ حرارت بالای موم پارافین داغ برای هدایت گرما به لایه‌های عمیق‌تر پوست و عضله به منظور تسکین درد، رگ به رگ شدن، سفتی عضلانی و درد آرتروز استفاده می‌کنند. در عین حال، این درمان می تواند دامنه حرکتی را افزایش داده و عضلات را برای ورزش آماده کند و همچنین آنها را به عنوان بخشی از فیزیوتراپی پیشرونده حالت دهد.

  1. انبساط رگ های خونی و افزایش گردش خون
  2. افزایش گردش خون، اکسیژن را به سلول‌های ناحیه آسیب‌دیده می‌رساند و به حذف مواد زائد که ممکن است باعث درد در ماهیچه‌ها شوند، کمک می‌کند.
  3. پارافین تراپی باعث افزایش آستانه درد، شل شدن و انعطاف‌پذیری عضلات می‌شود، که به دستیابی به دامنه وسیع‌تری از حرکت با فیزیوتراپی مناسب کمک می‌کند.
  4. کمک به درمان دردهای عضلانی و مفصلی و همچنین تاندون ها

۳ مزیت زیبایی پارافین تراپی

  1. درمان ترک های پوستی ( ترک دست و پا و خشکی آرنج)
  2. صاف تر شدن پوست صورت و بدن
  3. آبرسانی و تقویت و در نتیجه هیدراته و مرطوب شدن پوست

موم پارافین چگونه مشکلات پوستی را رفع می کند؟

یکی از مزایای درمان با موم پارافین، مرطوب کردن و ترمیم پوست های ترک خورده است. این کار در سالن های زیبایی بسیار مورد توجه است و معمولاً روی دست ها، پاها، آرنج ها و صورت اعمال می شود. به این ترتیب موم پارافین پوست را صاف می کند:

گرمای موجود در موم رگ‌های خونی را منبسط می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد، غدد اکرین – که تولید عرق می‌کنند – و غدد چربی – که سبوم تولید می‌کنند – فعال می‌شوند و در این فرآیند سموم و کثیفی‌ها را از منافذ پوست خارج می‌کنند در نتیجه پوست درخشان تر می شود. معمولاً قبل از درمان موم پارافین یک مرطوب کننده قوی روی پوست استفاده می شود تا گرما رطوبت را در لایه های عمیق تر پوست به دام بیندازد. مناطقی که با پارافین درمان شده اند هیدراته تر، انعطاف پذیرتر و نرم تر می شوند.

یکی از مزایای درمان با موم پارافین، مرطوب کردن و ترمیم پوست های ترک خورده است. این کار در سالن های زیبایی بسیار مورد توجه است و معمولاً روی دست ها، پاها، آرنج ها و صورت اعمال می شود. به این ترتیب موم پارافین پوست را صاف می کند:

گرمای موجود در موم رگ‌های خونی را منبسط می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد، غدد اکرین – که تولید عرق می‌کنند – و غدد چربی – که سبوم تولید می‌کنند – فعال می‌شوند و در این فرآیند سموم و کثیفی‌ها را از منافذ پوست خارج می‌کنند در نتیجه پوست درخشان تر می شود. معمولاً قبل از درمان موم پارافین یک مرطوب کننده قوی روی پوست استفاده می شود تا گرما رطوبت را در لایه های عمیق تر پوست به دام بیندازد. مناطقی که با پارافین درمان شده اند هیدراته تر، انعطاف پذیرتر و نرم تر می شوند.

برخلاف شیوه ی درمانی پارافین تراپی، پارافین تراپی برای زیبایی و شادابی پوست نیاز به لایه های کمتری از موم دارد و بسته به میزان خشکی بین سه تا ده لایه کفایت می کند.

مراحل انجام پارافین تراپی

همانطور که بیان کردیم موم پارافین را می توان تقریباً روی هر قسمت از بدن اعمال کرد. متداول‌ترین قسمت‌های بدن برای انجام  پارافین تراپی، دست‌ها، مچ پا و پا، پشت و شانه‌ها برای اهداف درمانی و دست‌ها، آرنج‌ها، پاها و صورت به دلایل زیبایی هستند.

برای اعمال موم پارافین، یک متخصص زیبایی یا درمانگر می تواند به طور کلی مراحل زیر را دنبال کند:

_موم پارافین را در دستگاه مخصوص پارافین تراپی گرم کنید. این دستگاه‌ها موم پارافین را در دمای دارویی ذوب می‌کنند و در تمام طول درمان و بعد از آن در دمای ثابت نگه می‌دارند. گرم کننده های پارافین معمولاً کلید روشن و خاموش ندارند، بنابراین نیازی به خاموش شدن پس از ذوب شدن پارافین یا حتی در طول درمان ندارند.

_افزایش دما به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا این کار باعث نمی‌شود پارافین سریع‌تر ذوب شود، و حتی اگر این اتفاق بیفتد، دمای آن بالاتر از حد طبیعی خواهد بود. اگر در سالن خود یک دستگاه ذوب موم پارافین ندارید، می توانید از قابلمه موم معمولی خود استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که پارافین را در دمای توصیه شده (۱۲۵-۱۳۰ درجه فارنهایت) ذوب می کنید. اگر قصد دارید از این درمان ها در سالن زیبایی خود استفاده کنید، بهتر است حتما از دستگاه مخصوص آن استفاده کنید.

_اگر پارافین تراپی را در سالن خود به عنوان مکمل مانیکور یا پدیکور ارائه می‌دهید، قبل از شروع تراپی، ناخن‌ها را تمیز  و فرم دهید. همچنین می توانید در این مرحله پوست را لایه برداری کنید تا مزایای این روش به حداکثر برسانید.

_جواهرات و لباس‌ها را از ناحیه‌ای که قرار است درمان شود، بردارید و بقیه قسمت ها را در صورت نیاز با حوله یا آستر محافظ بپوشانید.

_ناحیه مورد نظر را با اسپری ضدعفونی کننده مخصوص تمیز کنید. مطمئن شوید که آن ناحیه خشک شده است.

_کرم آبرسان بدون چربی را با توجه به نیاز مشتری و خصوصا روی خشک ترین نقاط استفاده کنید. این مرحله برای روش های زیبایی آبرسانی پوست بسیار مهم است.

_حالا همه چیز برای قرار دادن ناحیه در دستگاه  آماده است. دمای پارافین را تست کنید تا از مناسب بودن آن کاملا مطمئن شوید. ناحیه مورد نظر را در دستگاه پارافینی فرو کنید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید.

مزایا پارافین تراپی

_ دست یا پا را از دستگاه خارج کنید و بگذارید پارافین چند ثانیه دیگر خشک شود (تا زمانی که پارافین مات شود). این کار را چندین بار تکرار کنید . با هر بار فرو رفتن، به مشتری خود یادآوری کنید که انگشتان دست یا پا را خم نکند، تا “دستکش” پارافین شکل خود را حفظ کند. هرچه لایه های بیشتری داشته باشد، گرمای بیشتری به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کند. پنج بار تکرار برای درمان خشکی پوست توصیه می شود. در صورتی که ناحیه تحت درمان بیشتری باشد، دو تا سه لایه اضافی توصیه می شود.

_هنگام انجام پارافین تراپی صورت، باید پوست مشتری را تمیز کرده و چشم های او را با پدهای پنبه ای بپوشانید. یک ماسک گاز از قبل برش خورده آماده داشته باشید و یک لایه نازک از پارافین را روی پیشانی و گردن بمالید، سپس ماسک را به پارافین آغشته کرده و روی صورت قرار دهید. سه یا چهار لایه دیگر از موم را روی گازی که از قبل روی صورت قرار داده اید بمالید و پانزده دقیقه بگذارید و آن را از گردن به سمت بالا جدا کنید.

_اگر با ناحیه ای مانند شانه مواجه هستید که نمی توان آن را در دستگاه قرارداد، از یک برس مخصوص استفاده کنید تا یک لایه نازک پارافین را به طور یکنواخت بمالید، سپس نوارهای پارافین را در پارافین ذوب شده فرو کنید و روی ناحیه مورد درمان قرار دهید و لایه لایه کنید.

پارافین تراپی چیست

_برخی از آرایشگران و درمانگران برای تقویت خواص درمانی، مناطق تحت درمان را با آسترهای پلاستیکی یا دستکش می پوشانند تا گرما بیشتر حفظ شود.

_پس از خنک شدن پارافین (ده تا پانزده دقیقه)، لایه های پارافین را به طور قالبی از دست جدا کنید. از استفاده مجدد یا ذوب مجدد پارافین خودداری کنید. هرچه لایه های استفاده شده بیشتر و ضخیم تر باشد، کندن آن آسان تر خواهد بود.

مراحل انجام پارافین تراپی در سالن زیبایی

_اگر درمان برای دست یا پا باشد، شخص اکنون برای مانیکور و پدیکور آماده هستند.

_پس از پایان مراحل حتما از کرم آبرسان استفاده کنید.

_بهتر است هر بار یک بخش از بدن را تحت درمان قرار دهید.

چه کسانی نباید پارافین تراپی انجام دهند؟

اگرچه استفاده از پارافین تراپی  در بیشتر موارد بی خطر است، اما برخی از افراد هستند که باید از انجام یک درمان اجتناب کنند یا حداقل قبل از اقدام با پزشک یا مشاور مشورت کنند.

پارافین تراپی برای شرایط و افراد زیر ممنوع است:

  • شرایط التهابی پوست
  • زخم های باز، بریدگی ها و بثورات پوستی
  • بیماری های عروقی،فشار خون، افراد مبتلا به دیابت و کودکان
  • حساسیت غیر طبیعی به گرما

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در مقاله ذکر شد اگر هنوز هم برای انجام پارافین تراپی نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

هنرجویان و همکاران عزیز در تمامی رشته پر طرفدار و پر در آمد لاین های زیبایی  نیز می توانند با مراجعه به صفحه آموزش و یا پیج اینستاگرام ما و پس مشاهده نمونه کار های سالن زیبایی نورژا از طریق راه های  ارتباطی برای شرکت در دوره های مبتدی تا تخصصی به صورت خصوصی وعمومی  به دو روش حضوری و آنلاین با مشاورین ما در تماس باشند.

راه های ارتباطی ما

  • از طریق تماس تلفنی  با شماره ۰۹۱۲۸۲۴۲۱۲۷
  • از طریق واتساپ شماره تلفن بالا
  • از طریق دایرکت اینستاگرام سالن زیبایی نورژا
  • از طریق گفت و گوی آنلاین در سایت که در گوشه کناری صفحه به شما نمایش داده می شود
  • از طریق مراجعه حضوری به سالن زیبایی نورژا محدوده کریمخان ولیعصر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن