تتو فقط مختص بدن نیست. تتو و آرایش نیمه دائم صورت بین بانوان رواج یافته است. آرایش های نیمه دائم صورت مانند میکروبلیدینگ و شیدینگ ابرو که برای فرم دادن به ابرو کاربرد دارند. میکروبلیدینگ لب که متقاضیان آن افرادی هستند که وقت کافی برای آرایش ندارند. مزووایت یا کرم پودر دائم نیز برای کسانی مفید است که از رنگ پوست صورت خود راضی نیستند.

با تمام مزایا و زیبایی هایی که خالکوبی برای ما دارد، نباید از عوارض و معایب آن غافل شد. بنابراین بهتر است قبل از هر کاری ابتدا با مزایا و معایب تاتو بدن آشنا شوید و سپس با آگاهی اقدام کنید. ما در این مقاله درباره تمام نکات مهمی که قبل از خالکوبی کردن باید در نظر بگیرید صحبت می کنیم و شما را با فواید و مشکلات آن آشنا می کنیم

تاتو بدن چیست؟

امروزه کمتر کسی وجود دارد که با تاتو بدن آشنایی نداشته باشد. خالکوبی یا تاتوی بدن در سال‌ های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. مطابق با آمارهای اعلام شده، ۲۵ درصد بزرگسالان ۱۸ تا ۳۰ ساله در دنیا خالکوبی دارند.

تتو درواقع یک هنر است، زیرا تتوکار می ‌تواند طرح‌ های بسیار زیبایی را روی بدن شما ثبت کند. اما با تمام این زیبایی ها، لازم است که قبل از انجام این کار، درباره مزایا و معایب تاتو بدن به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید.

 ما در این مقاله به بررسی مزایا معایب ومراقبت های قبل وبعد تاتو بدن می پردازیم.

۷ مورد از عوارض تاتو بدن

۱.به سختی پاک می شود

به لطف فناوری‌های مدرن برای پاک کردن تاتو، دیگر لازم نیست که تاتوی خود را تا آخر عمر همراه خود داشته باشید. با این حال، پاک کردن تاتو می‌تواند بسیار دردناک باشد و اغلب بسیار پرهزینه است. علاوه بر این، نتایج این روش‌ها اغلب ضعیف هستند و تتو به طور کامل پاک نمی‌شود. بنابراین، درست است که امکان پاک کردن آن وجود دارد، اما همچنان این احتمال وجود دارد که تاتوی شما هرگز از بین نرود.

۲.ایجاد مشکل در موقعیت های شغلی

در حالی که در طی دهه‌های گذشته، بسیاری از شرکت‌ها تحمل بیشتری نسبت به تاتو نشان داده‌اند، اما برخی از شرکت‌ها هنوز نسبت به این موضوع سختگیر هستند.

در حقیقت، خالکوبی می‌تواند فرصت‌های شغلی شما را بسیار کاهش دهد. به ویژه در زمینه تجارت خدمات مشتری. از این رو، اگر در این زمینه‌ها کار می‌کنید، بهتر است از انجام خالکوبی صرف نظر کنید. در غیر این صورت شانس خود را برای دستیابی به آن مشاغل از دست می‌دهید.

۳.ممنوعیت اهدای خون

اهدای خون فقط یک امر رسمی نیست، بلکه وظیفه هر فردی است. برخی افراد به طور منظم نیاز به دریافت خون دارند. اگر این مسئله برای شما اهمیت دارد، باید بین تتو و اهدای خون یکی را انتخاب کنید. زیرا اگر بدن خود را تاتو کرده باشید، حداقل تا یک سال قادر به اهدای خون نخواهید بود.

۴.ایجاد عفونت ومشکلات پوستی

یکی از عوارض تاتو بدن این است که ممکن است منجر به عفونت‌های جدی شود. در واقع، اگر تاتوکار شما اقدامات بهداشتی لازم را انجام ندهد، خطر ابتلا به عفونت در شما بسیار زیاد خواهد بود.

از این رو، حتما کسی را انتخاب کنید که در کار خود حرفه‌ای است و واقعاً می‌داند چه کاری انجام می‌دهد. همچنین تاتوکار شما باید نکاتی را در مورد چگونگی به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت‌ها به شما ارائه دهد.

۵.انتقال بیماری هایی مثل HIV

در صورت عدم رعایت بهداشت، تاتو بدن ممکن است منجر به انتقال بیماری‌های جدی شود. در حقیقت، این احتمال وجود دارد که خالکوبی شما را به بیماری‌های جدی مانند HIV آلوده کند. بنابراین، مرکزی را برای تاتو انتخاب کنید که به آن اعتماد کامل دارید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید.

۶.غیر قابل تغییر بودن

یکی دیگر از نقاط ضعف تتو این است که به سادگیقابل تغییر نیست و افراد اغلب مطمئن نیستند که کدام طرح را باید انتخاب کنند. این می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد زیرا در صورت انتخاب یک طرح اشتباه، احتمال این وجود دارد که بعداً در زندگی خود پشیمان شوید.

بنابراین قبل از انتخاب طرح، مطمئن شوید که این طرح واقعاً ۱۰۰٪ با ترجیحات شما متناسب است تا بعداً از تصمیم خود پشیمان نشوید.

همه ما با گذشت زمان کامل می‌شویم و در آینده مانند امروز نخواهیم بود. در واقع، ما با گذشت زمان اتفاقات زیادی را تجربه می‌کنیم و به دلیل این تجربه‌ها، احتمال تغییر احساسات و ترجیحات ما نیز وجود دارد.

از این رو ممکن است نظر شما درمورد طرح تاتوی خود تغییر کند و اگر پیام خاصی را برای تاتو انتخاب کنید، در آینده پشیمان خواهید شد.

۷.نیاز به تمدید دارد

اگرچه تاتو یک عمر با شما خواهد بود، اما همیشه مانند روز اول زیبایی ندارد. در حقیقت، تاتوی شما به دلیل نور خورشید و سایر عوامل خارجی، با گذشت زمان از بین می‌رود. بنابراین طرحی که در ابتدا زیبا به نظر می‌رسید، ممکن است پس از سال‌ها دیگر ظاهر زیبایی نداشته باشند. میزان ماندگاری طرح خالکوبی شما بستگی به مراقبت بعد از تاتو و کیفیت متریال مورد استفاده تاتو کار دارد، اما در هر صورت بعد از گذشت مدت زمان طولانی دیگر مانند روز اول نخواهد بود و نیاز مند تمدید است.

تاتو بدن درد دارد؟

از آنجایی که تاتو بدن توسط دستگاه و با سوزن انجام می شود قطعا مقداری درد را به همراه خواهد داشت. اما این درد با استفاده کرم های بی حسی قابل تحمل خواهد شد. همچنین شما میتوانید با توجه به عکس زیر که نقاط درد را در خانم ها و آقایان نشان داده است نقاطی که درد کمتری دارد را برای انجام تاتو انتخاب کنید.

نقاط درد تاتو بدن
ت

مزایای تاتو

قابل انجام بر روی تمام نقاط بدن

مزیت دیگر خالکوبی این است که روی تمام قسمت‌های بدن شما قابل انجام است. در واقع، تقریباً هیچ ناحیه‌ای از بدن شما وجود ندارد که از نظر تئوری برای خالکوبی مناسب نباشد. با این حال، به یاد داشته باشید که مکان تاتوی خود را عاقلانه انتخاب کنید، زیرا تتو اغلب تا آخر عمر با شما خواهد بود. به عنوان مثال، برای تاتو لب مطمئن باشید که از انجام این کار لذت خواهید برد؛ در غیر این صورت می‌تواند باعث آزار شما باشد و نتوانید با تغییر رنگ لب های خود به راحتی کنار بیایید.

پوشاندن لک ها و مشکلات پوستی

خالکوبی می‌تواند به شما کمک کند قسمت‌هایی از بدن خود را که اصلاً دوست ندارید، بپوشانید. در حقیقت، برخی افراد دارای علائم و لکه‌هایی بر روی پوست خود هستند که آن‌ها را دوست ندارند. از طرفی راهی هم برای از بین بردن آن‌ها وجود ندارد. بنابراین، خالکوبی کردن یک طرح زیبا روی این علائم ناخوشایند می‌تواند به زیباتر کردن پوست شما کمک کند.

آرایش دائمی با تاتو

بعضی از خانم‌ ها ترجیح می ‌دهند به جای آرایش کردن از تاتو استفاده کنند. ابرو، خط چشم، خط لب، و شیدینگ لب از مواردی هستند که می‌ توانید روی صورت خود تتو کنید. با این کار چهره شما همیشه آرایش دارد، بدون اینکه هرروز وقت زیادی را برای آرایش کردن صرف کنید.

هزینه تاتو بدن چقدر است؟

تاتو فروشی ها قیمت ها را بر اساس اندازه و سبک تاتوی مورد نظر شما تنظیم می کنند. و اگر آن ها بدانند که شما اولین بار است که قصد انجام تاتو دارید، ممکن است سعی کنند قیمت مورد نظرشان را افزایش دهند. بهتر است قبل از مراجعه تماس بگیرید و در مورد قیمت پیشنهادی صحبت کنید، اگر چه ممکن است با کشیدن طرح، این میزان کمی تغییر کند. اگر می توانید، شخصی را که قبلا تاتو کرده همراه خود بیاورید تا در مذاکره به شما کمک کند یا پیش از این در مورد قیمت گذاری ها تحقیق کنید تا مطمئن شوید که گول نمی خورید.

همچنین میتوانید از طریق راه های ارتباطی ما پس از دریافت مشاوره رایگان نوبت خود را با ۵۰ درصد تخفیف ثبت کنید.

۱۰ نکته مهم که قبل از انجام تاتو باید بدانید

  1. اطمینان حاصل کنید که تاتوکار از سوزن و جوهر یک بار مصرف جدید و از دستکش تمیز استفاده می کند
  2. برای تاتو کردن باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید
  3. به سالن تاتو مراجعه کنید، در مورد مجوزهای تاتوکاران آن جا سوال کنید، بعلاوه به صورت آنلاین بررسی کنید و نظرات آنلاین را بخوانید
  4. قبل از انجام تاتو های نوشته دار از درست بودن املای کلمات اطمینان حاصل فرمائید
  5. حتما نمونه کار های متفاوت از تاتو کار خود را ببینید و سپس اقدام کنید
  6. قبل از انجام تاتو طرح خود را انتخاب کنید و برای مدت طولانی راجع به تصمیمتان فکرکنید چرا که تغییر و پاک کردن تاتو بسیار سخت خواهد.
  7. پوست خود را مرطوب نگه دارید
  8. موهای ناحیه مورد نظر خود را اصلاح کنید
  9. الکل مصرف نکنید
  10. لباس مناسب وراحت بپوشید

مراقبت های بعد از انجام تاتو

مراقبت بعد از تاتو یکی از مراحل بسیار مهم و حساس تاتو بدن است. شاید شما بهترین تاتوکار را انتخاب کنید و از بهترین دستگاه تاتو و مواد نیز استفاده کنید، اما اگر دستورالعمل های مراقبتی بعد از تتو را رعایت نکنید، ممکن است مشکلات مختلفی برای شما ایجاد شود.

  • پس از اتمام مراحل تاتو بدن و صورت، قبل از انجام هرکاری، ابتدا مقداری آنتی بیوتیک روی آن بزنید و حتما روی آن را بپوشانید تا از میکروب‌ها و آلودگی‌ها در امان باشد.
  • پس از گذشت چند ساعت پوشش و یا پانسمان محل تتو را بردارید تا در هوای آزاد قرار بگیرد و زخم‌های آن با سرعت بیشتری خوب شود.
  • چند روز اول بعد از تتو باید محل زخم خود را چرب نگه دارید. برای این کار می‌توانید از پمادهایی مثل A و AD استفاده کنید. دقت کنید که دائما باید زخم خود را با این پمادها چرب کنید تا خشک نشود.
  • وقتی زخم تتوی شما شروع به پوسته پوسته شدن کرده و می‌ریزد. به هیچ‌وجه سعی نکنید پوسته‌ها را جدا کنید و یا به آن‌ها دست بزنید. اجازه دهید پوست‌های مرده خودشان به طور طبیعی از پوست شما جدا شوند. اگر آن‌ها را بکنید ممکن است رنگ تتو را نیز از بین ببرید و یا دوباره پوست خود را زخم کنید.
  • ممکن است خارش زیادی روی پوست خود احساس کنید. برای تسکین خارش به آرامی روی زخم خود مرطوب کننده بدون عطر و بدون الکل بمالید.
  • در معرض آفتاب قرار نگیرید چرا که نور آفتاب باعث کدر شدن واز بین بردن رنگ تتو می شود.
  • به هیچ وجه لباس تنگ نپوشید چون ممکن است باعث عفونت شود.
  • شنا نکنید. برخورد آب با زخم تتو می تواند عفونت و ریزش رنگ به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در مقاله ذکر شد اگر هنوز هم برای انجام تاتو بدن دو دل هستید ونیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

همچنین هنرجویان و همکاران عزیز در تمامی رشته پر طرفدار و پر در آمد لاین های زیبایی  نیز می توانند با مراجعه به صفحه آموزش و یا پیج اینستاگرام ما و پس مشاهده نمونه کار های سالن زیبایی نورژا واقع در محدوده کریمخان میدان ولیعصر از طریق راه های  ارتباطی برای شرکت در دوره های مبتدی تا تخصصی به صورت خصوصی وعمومی  به دو روش حضوری و آنلاین با مشاورین ما در تماس باشند.

راه های ارتباطی ما

  • از طریق تماس تلفنی  با شماره ۰۹۱۲۸۲۴۲۱۲۷
  • از طریق واتساپ شماره تلفن بالا
  • از طریق دایرکت اینستاگرام سالن زیبایی نورژا
  • از طریق گفت و گوی آنلاین در سایت که در گوشه کناری صفحه به شما نمایش داده می شود
  • از طریق مراجعه حضوری به سالن زیبایی نورژا محدوده کریمخان ولیعصر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن